RNP negodprātīgi iekasējis gan līgumsodus, gan nokavējuma procentus, secina patērētāju sargi
Foto: LETA

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), izvērtējot SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) īstenoto komercpraksi, konstatējis, ka klientiem par kavētu rēķinu apmaksu vienlaikus piemēroti gan līgumsodi, gan likumiskie nokavējuma procenti, kas ir pretrunā ar Civillikumu un patērētāju tiesību aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Kā informēja PTAC pārstāve Evija Lene, tā uzskatāma par negodīgu komercpraksi, taču RNP jau esot iesnieguši rakstveida apņemšanos pārkāpumu novērst un skartajiem patērētājiem veikt pārrēķinu.

Rakstveida apņemšanās nozīmē, ka RNP ir labprātīgi atzinusi pieļauto pārkāpumu un apņēmusies novērst tā kaitīgās sekas, kā arī turpmāk mainīt savu komercpraksi.

PTAC skaidro, ka saskaņā ar Civillikumu līgumsodu par saistību nepienācīgu izpildi vai neizpildīšanu termiņā var prasīt tikai tādā apmērā, kādā tas pārsniedz prasīto procentu summu, kas radusies pēc neizpildes iestāšanās brīža. Tas nozīmē, ja nokavējumu procentu summa ir lielāka par līgumsodu, prasīt var tikai procentus, savukārt, ja līgumsods ir lielāks par nokavējuma procentiem, tad līgumsodu var prasīt kā starpību starp līgumsodu un nokavējuma procentiem.

Piemēram, ja patērētājam aprēķināti likumiskie nokavējuma procenti 2,01 eiro apmērā, bet līgumsods par saistību nepienācīgu izpildi ir 12,60 eiro apmērā un tas nepārsniedz 10% no parāda atlikuma, tad pakalpojuma sniedzējs ir tiesīgs papildus likumiskajiem nokavējuma procentiem prasīt līgumsodu 10,59 eiro apmērā.

PTAC aicina klientus, kuriem parāda gadījumā ir ticis piemērots līgumsods un likumiskie procenti un kuri jau ir veikuši minēto maksājumu apmaksu, vērsties pie RNP ar attiecīgu iesniegumu par pārrēķina veikšanu. Neskaidrību gadījumā PTAC aicina patērētājus vispirms sazināties ar RNP.

Saistībā ar valstī izsludināto ārkārtējo situāciju PTAC vērš uzmanību, ka RNP saviem klientiem par savlaicīgi nesamaksātiem rēķiniem ārkārtējās situācijas laikā nepiemēros nokavējuma procentus, kā arī līgumsodu. Tomēr RNP aicina visus klientus iespēju robežās par pakalpojumiem norēķināties savlaicīgi, lai neveidotos apjomīgi parādi, ko vēlāk būs grūti segt.

Papildus PTAC atgādina, ka 5. aprīlī spēkā stājies likums "Par valsts apdraudējuma un tā seku novēršanas un pārvarēšanas pasākumiem sakarā ar Covid-19 izplatību", kas nosaka, ka laika posmā no 1.aprīļa līdz 1.septembrim nokavējuma procenti par civiltiesiskas saistības izpildīšanas nokavējumu nevar pārsniegt likumiskos procentus, kas patērētāju līgumu gadījumā ir 6% gadā.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs PTAC Rīgas namu pārvaldnieks
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form