Foto: LETA
Lai gan divas trešdaļas gada jau aizvadītas, joprojām nav zināms, cik pašvaldībai izmaksājis neveiksmīgais mēģinājums ieviest diferencētās sabiedriskā transporta biļetes, pirmdien vēsta laikraksts "Dienas Bizness".

SIA "Rīgas satiksme" (RS) pārstāvis Viktors Zaķis medijam sacījis, ka vēl ir jāveic aprēķini. To, ka, atkāpjoties no plāna par diferencētās braukšanas maksas ieviešanu, tā jau brangajai dotācijai RS ir vēl jāpieaug, ar domes lēmumu vēl pavasarī apliecināja pašvaldības deputāti, taču nepieciešamās summas apmēru tika plānots atklāt rudenī, atgādina "Dienas Bizness".

Iepriekš minēti stipri atšķirīgi skaitļi – gan 2,5 miljoni eiro, gan 4 miljoni eiro. Šogad dotācija RS jau sasniedz 90,5 miljonus eiro, turklāt ar grozījumiem pilsētas budžetā tiks piešķirts vēl.

"Dienas Bizness" norāda, ka RS budžets tika plānots, pieņemot, ka Rīgā deklarētiem iedzīvotājiem brauciens sabiedriskajā transportā maksās 0,6 eiro, bet pārējiem – 1,2 eiro. Pēc strīdiem ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju Rīgas dome no savas ieceres atkāpās, nosakot, ka braukšanas maksa būs 60 centu par braucienu visiem pasažieriem neatkarīgi no deklarētās dzīvesvietas, pērkot biļeti laikus, un 1,2 eiro – pērkot pie sabiedriskā transporta vadītāja.

Dotācija veido divas trešdaļas no pašvaldības uzņēmuma gada apgrozījuma, liecina RS pērnā gada pārskats. Uzņēmums pērn apgrozīja 141,49 miljonus eiro, no kā Rīgas domes dotācija bija 87,22 miljoni eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!