Foto: LETA

Pat ja atsevišķiem pasažieriem pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" un mikroautobusu pārvadājumu atšķirīgās biļešu cenas, iespējams, radījušas kādas neērtības, šīs cenas tomēr ir pasažieriem labvēlīgas un viņu interesēm atbilstošas, uzskata Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC).

Pašlaik, kad mikroautobusos biļete maksā 0,70 eiro, bet "Rīgas satiksmes" autobusos, trolejbusos un tramvajos - 0,60 eiro, "Rīdzinieka karti" var izmantot kā "elektronisko maciņu", kurā katram tad jāskaita līdzi, kādos transporta veidos un par kādu cenu braukts, taču to var izmantot visos sabiedriskā transporta veidos.

Jau ziņots, ka no 1.janvāra Rīgā ieviestas izmaiņas sabiedriskā transporta cenu politikā, un pasažieriem rūpīgāk jāseko līdzi, lai biļetes nopirktu laikus un atbilstoši transporta veidam, jo, pērkot biļeti pie vadītāja, par to jāmaksā dubultā.

Līdz šim autobusos, trolejbusos, tramvajos, mikroautobusos un vilcienos Rīgas robežās biļete maksāja vienādi - 50 santīmu (0,71 eiro) -, tāpēc visos transporta veidos bija izmantojamas vienādas biļetes. Tomēr janvārī un februārī pasažieriem jārēķinās, ka, pērkot iepriekšpārdošanā, "Rīgas satiksmes" autobusos, trolejbusos un tramvajos biļete līdz 1.martam maksās 0,60 eiro, bet pilnsabiedrības "Rīgas mikroautobusu satiksme" minibusos un pasažieru vilcienos Rīgas administratīvās teritorijas robežās - 0,70 eiro. Tāpēc, iegādājoties biļetes, pasažieriem jānorāda, kādam transporta veidam tā nepieciešama.

"Rīgas satiksmes" biļetes, kas maksā 0,60 eiro, nebūs derīgas braukšanai mikroautobusos un vilcienos, tāpēc var gadīties, ka biļete jāiegādājas pie mikroautobusa vadītāja vai vilciena konduktora par dārgāku cenu. Mikroautobusos, pērkot biļeti pie vadītāja, iepriekšējo 50 santīmu vietā (0,71 eiro) vietā jāmaksā viens eiro, savukārt, pērkot biļeti vilcienā, konduktoram vai vilciena pavadonim jāpiemaksā 0,50 eiro.

Savukārt dārgākās mikroautobusu un vilcienu biļetes, kas maksā 0,70 eiro, būs derīgas arī braukšanai "Rīgas satiksmes" autobusos, trolejbusos un tramvajos. "Rīgas satiksme" uzsver, ka e-talona sistēma iekārtota tā, ka tā vienmēr izmanto lētāko pieejamo piedāvājumu, taču, ja e-talonā nebūs pieejamas biļetes par 0,60 eiro, "Rīgas satiksmes" transportlīdzekļos sistēma automātiski pieņems biļeti 0,70 eiro vērtībā, un abu biļešu cenu starpība pasažierim netiks atmaksāta.

Vienlaikus jāņem vērā, ka visiem "Rīgas satiksmes" produktiem vienā "Rīdzinieka kartē" vietas nepietiek - 24 stundu biļeti labāk pirkt atsevišķi nepersonalizētajā, dzeltenajā e-talonā, jo e-talona sistēma to reģistrē kā pasažierim izdevīgāko produktu arī situācijās, kad braucējs vēlas veikt tikai vienu braucienu, bet 24 stundu biļeti plāno izmantot citreiz.

Biļetes, kas iegādātas līdz 31.decembrim par 50 santīmiem jeb 0,71 eiro, būs derīgas visos Rīgas sabiedriskā transporta veidos līdz 28.februārim ieskaitot. Vienlaikus SIA "Rīgas karte" vadītājs Aleksandrs Brandavs norādīja, ka pašreizējās "Rīgas satiksmes" biļetes ir lētākas nekā tās, kas pārdotas līdz 31.decembrim, tāpēc, viņaprāt, pasažieriem izdevīgāk būtu vērsties "Rīgas satiksmes" klientu apkalpošanas centros, lai atgrieztu naudu par iepriekšējām biļetēm, kas pirktas par 0,70 eiro, un iegādātos lētākas - par 0,60 eiro.

No 1.marta biļešu cenas plānots diferencēt arī atkarībā no pasažiera deklarētās dzīvesvietas. Pašvaldība pagājušā gada nogalē apstiprinājusi jaunu tarifu - līdzšinējo 0,71 eiro (50 santīmu) vietā pilna biļetes cena no 1.janvāra palielināta līdz 1,20 eiro (84 santīmiem), kas atbilstot viena brauciena pašizmaksai. Iecerēts, ka pasažieriem, kuri dzīvesvietu deklarējuši Rīgā un izmanto par "Rīdzinieka karti" pārdēvēto personalizēto e-talonu, tiks nodrošināta 50% atlaide.

Tā kā Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) iebildumu dēļ noteikumi par atlaidēm joprojām nav stājušies spēkā, turklāt pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" nespēja nodrošināt "Rīdzinieka kartes" izsniegšanu visiem klientiem līdz 31.decembrim, tika noteikts pārejas periods līdz 1.martam, lai šajā laikā visi pasažieri biļetes varētu iegādāties par puscenu jeb par 0,60 eiro. Pārejas perioda atlaides attiecināmas tikai uz tām biļetēm, kas iegādātas iepriekšpārdošanā, bet sabiedriskajā transportā, pērkot biļeti pie vadītāja, pasažieriem jāmaksā pilnā cena, kas ir divreiz lielāka - 1,20 eiro.

Ieviešot diferencētās biļešu cenas, Rīgas dome vēlas panākt iedzīvotāju deklarēšanos galvaspilsētā, lai tādējādi palielinātu pašvaldības ieņēmumus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!