Foto: DELFI Reporter
Trijās nedēļās pilsonisko iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" savākti vairāk nekā 10 000 parakstu, atbalstot iniciatīvu ar fotoradariem fiksēt tikai pārkāpumus, kad atļautais braukšanas ātrums pārsniegts vairāk nekā par 15 kilometriem stundā. Tomēr iekšlietu ministrs šādu ideju neatbalsta, ziņo laikraksts "Diena".

Ierosinājumu noteikt iespēju nesodīt autovadītājus, ja fotoradars fiksējis ātruma pārsniegšanu par mazāk nekā 15 kilometriem stundā (km/h) izteica LTV raidījums "Zebra".

Kontroli līdz 15 km/h robežai ierosināts atstāt tikai ceļu policistu kompetencē, kuri, izvērtējot katru konkrēto gadījumu - pārkāpuma bīstamību atkarībā no tā izdarīšanas vietas, personas sodāmību un citus atbildību mīkstinošos vai pastiprinošos apstākļus - var pieņemt objektīvu un pamatotu lēmumu.  Raidījuma "Zebra" veidotājs Pauls Timrots stāsta, ka konsultēsies ar juristiem un tad šo projektu iesniegs Saeimā.

Iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP) pateicas sabiedrībai par iniciatīvu, tomēr šo piedāvājumu vērtē kā ļoti riskantu, laikrakstam norādījusi ministra padomniece sabiedrisko attiecību jautājumos Daiga Holma.

"Pāreja uz ātruma mērīšanu ar mērierīcēm ir objektīva. Vai mēs varam apgalvot, ka braucēji nepalielinās ātrumu virs atļautā par šiem 15 km/h, ja norma viņiem to atļaus? Tā iespējams radīt dzīvībai bīstamas situācijas, piemēram, pie skolām," ministra viedokli atstāstījusi Holma. Ministrs arī uzskata, ka šis balsojums drīzāk ir vērsts pret esošo fotoradaru projektu, kuru nemitīgi piemeklē dažādas problēmas.  

Timrots gan uzskata, ka ar fotoradaru, kura kvīti pārkāpējs saņem pēc diviem mēnešiem, pie skolām kārtību nodrošināt nevar. "Tur jābūt policistam, kurš ar radaru fiksē pārkāpumu par katru pārsniegto kilometru, apstādina vadītāju un kaunina citu vecāku un bērnu acu priekšā. Tas būs efektīvi, un ceļu policistu Latvijā ir pietiekami daudz," viņš paudis laikrakstam.

Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas priekšsēdētājs Ainars Latkovskis (V)  savukārt uzskata, ka ir jāpanāk, lai fotoradarus izvietotu apdzīvotās vietās, kurās ātruma pārsniegšana tieši apdraud cilvēku drošību, nevis tur, kur vieglāk notvert pārkāpējus un iekasēt naudu, piemēram, taisnos ceļu posmos. Jau pavasarī  Latkovska vadītā komisija rosinājusi paaugstināt tā dēvēto ātruma pārsniegšanas buferi par 10 kilometriem stundā, tomēr tālāk par Juridisko komisiju šie likuma grozījumi nav nonākuši.

Jau vēstīts, ka valdība sēdē augusta beigās nolēma lauzt līgumu ar fotoradaru piegādātāju un ieviesēju "Vitronic Baltica un partneri". Līgumu paredzēts lauzt 28.septembrī. Tiesa, līdz šim datumam valdība gaida priekšlikumus no Vācijas radaru ražotāja "Vitronic" par iespējamiem risinājumiem, lai radari turpinātu darbu uz Latvijas ceļiem.

Līgumu nolemts lauzt, jo radaru ieviesējs nav pildījis līguma nosacījumus. Atbilstoši līgumam "Vitronic Baltica un partneri" kopumā jāuzstāda 160 stacionārie fotoradari, no kuriem 100 ir ar mērierīcēm un 60 - tukši ietvari. Patlaban uz Latvijas ceļiem pavisam kopā darbojas 61 fotoradars - 27 stacionārie fotoradari un 34 pārvietojamie fotoradari.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!