Ceturtdien no rīta sākusi raidīt jaunā radiostacija "Radio SWH Rock", kuras programmā būs klasiskā un modernā rokmūzika, blūzroks un arī vietējo rokmūzikas izpildītāju skaņdarbi.
Jaunā a/s "Radio SWH" programma skanēs 89,2 FM frekvencē, to varēs uztvert aptuveni 30 - 45 kilometru radiusā no SWH mītnes Skanstes ielā. "SWH Rock" skanēs klasiskās mūzikas radio "Amadeus" vietā.

Radio SWH prezidents Zigmārs Liepiņš ceturtdien žurnālistiem stāstīja, ka sešarpus "Amadeus" pastāvēšanas gados bija izsmelti resursi, kas ļāvuši uzturēt šo staciju, bet rokmūzikas radio vieta bijusi brīva. Pēc Liepiņa vārdiem, rokmūzika ir kultūras slānis, dzīvesveids un filozofija.

Radio SWH programmu direktors Jānis Šipkēvics stāstīja, ka radio fonotēkā jau ir 800 skaņdarbi. Plānots, ka 55% no raidlaika skanēs klasiskā rokmūzika - tādas grupas kā "Deep Purple", "Led Zepellin", "The Rolling Stones", "Queen" un citas.

Aptuveni 25% raidlaika atvēlēs modernajām rokgrupām un izpildītājiem, (Lenijs Kravics, "Nirvana", "Rammstein", "Limp Bizkit", "Pearl Jam" un citi), 15% atvēlēs blūza izpildītājiem, gan kalsiķiem, gan modernajiem (BB Kings, Ēriks Kleptons, Roberts Krais).

Savukārt aptuveni 10% raidlaika skanēs vietējo izpildītāju Latvijas grupu mūzika (S.I.L.S., F[ei]K, R.A.P, "Holly Lamb"), ka arī Krievijas roka klasiķu mūzika - "Kino", "Gorky Park". Tāpat skanēs arī Igaunijas, Lietuvas Polijas un tuvāko kaimiņvalstu rokmūzika.

Sākumā radio programmā nebūs dīdžeju un raidījumu, bet skanēs tikai mūzika, bet radio veidotāji pieļāva, ka pēc kāda laika veidos arī raidījumus, aptaujas un konkursus, lai piesaistītu klausītājus.

Liepiņš atzina, ka radiobiznesā ir ļoti grūti noteikt, kāda ir auditorija, un projekta rezultātus varēs redzēt ne ātrāk kā pēc trīs mēnešiem. Viņš uzsvēra, ka radio nav dogma un programmas mainīsies un atīstīsies.

Nacionālā radio un televīzijas padome (NRTVP) oktobrī nolēma atļaut īpašniekiem SWH mainīt "Amadeus" koncepciju, un tādējādi tajā vairs neskanēs klasiskā, bet gan roka mūzika. "Amadeus" koncepcijas maiņa bijusi nepieciešama, jo tas nebija ienesīgs. Katru mēnesi SWH bija jāiegulda 6-7 tūkstoši latu radio uzturēšanai.

Sākotnēji šajā jaunajā radio skanēs tikai mūzika un nav iecerēts raidīt ziņas un veidot raidījumus. Koncepcijā mainīts reklāmas apjoms no 9% līdz 15%, bet pašreklāmas apjoms palielināts no 1% līdz 3%. "Amadeus" šā gada 1.novembrī svinētu septiņu gadu jubileju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!