Foto: LETA

Piektdien, 1. martā, Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments galvaspilsētā un tās apkārtnē sāks iedzīvotāju aptauju par pārvietošanās paradumiem, portālu "Delfi" informēja Rīgas dome.

Pirmais aptaujas posms ilgs līdz 31. maijam, bet otrais posms ilgs no 1. septembra līdz 30. novembrim.

Rīgas dome ar pētījumu centra "SKDS" starpniecību iecerējusi aptaujāt 5000 mājsaimniecību, tāpēc aicina iedzīvotājus būt atsaucīgiem un sniegt informāciju.

Aptaujas datus Rīgas dome sola izmantot transporta simulācijas modelī, lai izstrādātu iedzīvotāju pārvietošanas matricas un noteiktu iedzīvotāju pārvietošanās paradumus.

Vēstīts, ka projekts, kurā ietverta aptauja par Rīgas iedzīvotāju pārvietošanos galvaspilsētā un Pierīgā, auto skaitīšana un jauna transporta simulācijas modeļa aktualizēšana, Rīgas domei izmaksās 298 000 eiro, neskaitot pievienotās vērtības nodokli.

Tiesības veikt šo uzdevumu Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta iepirkumā ieguva AS "Transporta un sakaru institūts". Uzņēmuma piedāvātā līgumcena bija par gandrīz 38 tūkstošiem eiro zemāka nekā otram pretendentam – "SIA "Solvers", SIA "E. Daniševska birojs" un SIA "Enamine" piegādātāju apvienībai.

"Transporta un sakaru institūts" trešdaļu darba uzticēs SIA "SKDS", kas gādās par aptaujas īstenošanu.

Iepirkumu Rīgas dome finansē no projekta "Ilgtspējīga mobilitāte pilsētās un ikdienas pārvietošanās Baltijas jūras reģiona pilsētās – SUMBA" un pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" finanšu līdzekļiem.

Šobrīd aktuālais Rīgas transporta simulācijas modelis ir radīts 1996. – 1998. gadā ar Stokholmas domes finansiālo atbalstu. Tas nepiedāvā iespēju analizēt pasažieru plūsmu pa transporta veidiem, tādēļ modeli reti izmantoja infrastruktūras projektu ietekmes izvērtēšanai.

Pilsētas attīstības departaments norāda, ka pilnvērtīgai analīzei ir nepieciešama modeļa papildināšana ar sabiedriskā transporta komponenti, tajā skaitā pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu, kā arī pievienojot Pierīgas teritorijas.

"Atjaunotais modelis būs pilnvērtīgs instruments pilsētplānošanas un transporta plānošanas speciālistiem, lai daudzpusīgi izvērtētu infrastruktūras projektu potenciālo ietekmi uz pasažieru plūsmām un to sadalījumu, tādējādi preventīvi risinot projektu negatīvās ietekmes uz pilsētas transporta infrastruktūru," rakstīts nolikumā.

Jauna modeļa radīšana Pilsētas attīstības departamentam palīdzētu novērtēt un šķirot infrastruktūras projektus pēc to prioritātes, izveidot "Park and ride" sistēmu, izstrādāt piesārņojuma un trokšņu kartes, kā arī citus uzdevumus.

"Transporta un sakaru institūts" pieder Nīderlandē reģistrētam uzņēmumam "S7 FINANCE B.V.", liecina "Lursoft" pieejamā informācija, kurai ir tikai uzziņas raksturs un nav juridiska spēka. Patiesā labuma guvēja uzņēmumā ir Krievijas pilsone Natālija Fiļeva, kura ieņem arī "Transporta un sakaru institūta" padomes priekšsēdētājas amatu.

Uzņēmums 2017. gadā apgrozīja 3,26 miljonus eiro, nopelnot 36 tūkstošus eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!