Starptautiskās kompānijas "Herbalife International" ražoto svara kontroles, pārtikas un personīgās higiēnas produktu realizācija ar individuālo izplatītāju starpniecību Latvijā ir uzskatāma par nelegālu, jo pārtiku šādā veidā tirgot ir aizliegts.
Laikraksts "Dienas Bizness" otrdien raksta, ka Latvijas pārtikas centra (LPC) direktors Olafs Stengrēvics par šādām "Filuet Baltica", kas kļuvusi par ekskluzīvo firmas "Herbalife" importētāju Latvijā, iecerēm ir sašutis un grasās pieaicināt tiesībsargājošās instances, jo valdības noteikumi paredz, ka ārpus tirgotāja pastāvīgās darbības vietas ar mazmtirdzniecību ir tiesīgi nodarboties tikai aģenti, kuri pārdod nepārtikas preces.

"Es jūtu, ka būs jāiesaista Ekonomikas policija un Pārtikas un veterinārais dienests," sacījis Stengrēvics. Līdzšinējo "Herbalife" produktu izplatīšanu ar aģentu starpniecību, turklāt bez reģistrācijas, par nelegālu Latvijas pārtikas centram atzinusi pat uzņēmuma augstākā vadība, norāda laikraksts.

Pēc "Dienas Biznesa" rakstītā, Latvijas iedzīvotājiem "Herbalife" produkti ir pazīstami jau daudzus gadus. Ne vienreiz vien masu medijos rakstīts par veselības problēmām, ko šie preparāti sagādājuši lietotājiem.

Stengrēvics atzīmējis, ka savulaik šie produkti tirgoti vārtrūmēs un trolejbusos, kas ir absolūtā pretrunā ar Latvijas likumiem. Turklāt tie nebija reģistrēti ne kā pārtika, ne kā zāles, lai gan daudzos gadījumos "Herbalife" produkcijai tika piedēvētas fantastiskas ārstējošas īpašības.

Patlaban Latvijas likumdošana nosaka, ka uztura bagātinātāji jāreģistrē Latvijas pārtikas centrā, bet vielas, kas pretendē uz ārstniecisku ietekmi - Valsts zāļu aģentūrā (VZA) kā medikamenti.

Stengrēvics laikrakstam apliecinājis, ka "Herbalife" iesniegusi reģistrācijai savus produktus. Vairāki no tiem jau reģistrēti kā pārtika. Tomēr viņš atzinis, ka bijuši arī daži produkti, kurus par pārtiku atzīt nevar, tādēļ tie kompānijai jāreģistrē VZA kā medikamenti.

Savukārt VZA ģenerāldirektors Jānis Ozoliņš norādījis, ka "Herbalife" nav vērsies aģentūrā ar lūgumu reģistrēt kādu savu produktu. Līdz ar to šī kompānija nevienam savam Latvijā pārdotajam produktam nedrīkst piedēvēt ārstnieciskas īpašības. Ja tas tiks darīts, tas būs pārkāpums. Savukārt, ja produkts tiek reģistrēts kā medikaments, to nedrīkst tirgot izplatītāji.

Lai gan "Herbalife" vadība pārtikas centram atzinusi, ka līdzšinējā darbība bijusi nelegāla, un turpmāk firma sola laboties, laikrakstam tomēr saruna ar importētājkompānijas pārstāvjiem likusi apšaubīt, vai turpmāk tiks ievēroti Latvijas likumi, jo savu izplatīšanas stratēģiju uzņēmums negrasās mainīt.

"Herbalife" Latvijas preses pārstāve Maija Ūdre klāstījusi, ka firmai ir prakse veidot izplatītāju loku un tā ir visai sarežģīta sistēma. Uz jautājumu, kā notiks "Herbalife" produktu izplatīšana cilvēkiem, Ūdre sacījusi, ka tas ir katra izplatītāja ziņā.

Savukārt "Herbalife" ekskluzīvā importētāja pārstāvis Eduards Bērziņš uz laikraksta iebildumu, ka pārtikas piedevas nedrīkst tirgot individuāli izplatītāji, atbildējis - "visi mūsu produkti ir 100 % sertificēti, un nav nekādu ierobežojumu tos tirgot".

Jau vēstīts, ka Latvijas pārstāvniecība kompānijai "Herbalife International", kura specializējas svara kontroles, pārtikas un personīgās higiēnas produktu ražošanā un ir viena no vislielākajām tiešā mārketinga kompānijām pasaulē, sāka darboties martā.

Kompānijas paziņojumā presei sacīts, ka tādējādi Latvija ir kļuvusi par 54.valsti, kurā tiks izplatīti "Herbalife" produkti. Tie tiks realizēti tikai ar tiešās pārdošanas tīkla palīdzību.

"Herbalife" piedāvā plašu produktu klāstu, kas sastāv no dabīgām vielām un augu valsts produktiem un baro organismu gan iekšķīgi, gan ārēji. Populārākais no tiem ir svara kontroles programma, kas ir zinātniski pamatota uztura programma. Tās pamatā ir proteīniem bagāts barojošs dzēriens vai kokteilis, ko papildina virkne vitamīnus un minerālvielas saturošu pārtikas piedevu.

Ķermeņa kopšanas produktu izstrādāšanā kompānija balstās uz savu pieredzi vitamīnu un augu izpētē. Šo produktu klāstā ietilpst vitamīniem bagāti ādas krēmi, vannas un dušas želejas, šampūni, kondicionieri, kā arī kosmētikas līnija no dabīgām vielām.

Kompānijas produktu kvalitāti nodrošina tās zinātniski konsultatīvā padome. Tajā darbojas mediķi, dietologi un citi eksperti, kas konsultē korporāciju par jaunākajiem zinātniskajiem atklājumiem, kurus vēlāk izmanto topošo produktu izpētē un izstrādē. Turklāt visi kompānijas produkti tiek ražoti un marķēti atbilstoši Eiropas Savienības direktīvām.

"Herbalife International" ir dibināta 1980.gadā ASV. Tā ir publiska akciju sabiedrība, kuras akcijas kotē Ņujorkas fondu biržas NASDAQ sarakstā. Kompānijas galvenā mītne atrodas Losandželosā Kalifornijā. "Herbalife International" mazumtirdzniecības apjomi 2000.gadā sasnieguši 1,76 miljardus ASV dolāru. Kompānijas produktu izplatīšanas tīklā darbojas vairāk nekā viens miljons cilvēku.

Austrumeiropā "Herbalife" sāka darbību 1992.gadā, atverot pārstāvniecības Čehijā, Slovākijā, Polijā, Krievijā un Horvātijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!