Neizpratni par šādu lēmumu izsaka ne tikai IZM, bet arī LIZDA. Arodbiedrība uzskata, ka jauna priekšmeta izveidošana vispārizglītojošās un profesionālajās vidējās izglītības iestādēs prasīs papildu līdzekļus pedagogu sagatavošanai, mācību līdzekļu izveidi un izdošanu, papildu tehnisko nodrošinājumu. Patlaban Latvijā arī nav šāda priekšmeta pasniegšanai atbilstošu speciālistu un studiju programmu, kas tādus sagatavotu.
Turklāt šajā mācību priekšmetā iekļaujamā viela jau patlaban skolēniem tiek mācīta citos priekšmetos - audzināšanā, dabas zinību priekšmetos, projektu nedēļu laikā, tādējādi nepieciešamo zināšanu apgūšanai tiek izmantotas daudzveidīgas metodes, bet nav nepieciešamības veidot jaunu priekšmetu, kas ne tikai prasītu papildu ieguldījumus, bet arī palielinātu mācību slodzi, pārliecināti pedagogi.
Pēc LIZDA domām, šo jautājumu var risināt, ikvienā skolā, kurā notiek sabalansēts un veiksmīgs mācību process, divreiz gadā organizējot mācības civilajā aizsardzībā un ugunsdrošībā, lai skolēni un skolotāji zinātu, kā rīkoties ārkārtas situācijā.
"Mūsuprāt, šādu jautājumu risināšanu nedrīkst uzvelt tikai uz iestādes vadītāja pleciem, bet gan kompleksi un pārdomāti strādājot, lai uzlabotu izglītības iestāžu, sociālās aprūpes centru, slimnīcu, sporta skolu drošības situāciju," sacīja Bašķere.