Visas tendences liecina, ka Rīgas osta nākotnē kļūs par lielāko Baltijas reģionā, uzsvēra satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC).
Ministrs uzsvēra, ka, vērtējot esošās biznesa tendences un konteinera kravu biznesa attīstību, Rīgas osta ar laiku kļūs par lielāko Baltijā. Tāpat esot jāņem vērā, ka šī tranzīta joma visā pasaulē tikai augšot.

Šlesers arī norādīja, ka ļoti svarīgs rādītājs ir ostu finanšu apgrozījuma rādītāji, kas šā gada pirmajā pusē esot auguši, īpaši jau Rīgas ostai. Pēc ministra domām, Rīgas osta ar laiku apsteigs arī Ventspili, kurai pilnvērtīgi attīstīties liedzot ieilgušie akcionāru ķīviņi.

Šā gada pirmajos sešos mēnešos Latvijas ostās pārkrauti 39,128 miljoni tonnu kravu, kas ir par 2,6% vairāk nekā gada pirmajā pusē pērn, liecina Satiksmes ministrijas (SM) Tranzīta politikas departamenta apkopotā statistika.

Ilggadējai kravu apgrozījuma līderei - Ventspilij - strauji tuvojusies Rīga, un abas ostas vairs šķir tikai aptuveni pusmiljons tonnu kravu.

Caur Ventspils ostu joprojām pārvadāts visvairāk kravu - 14,947 miljoni tonnu, tomēr tas ir par 7,1% mazāk nekā pagājušā gada pirmajā pusē. Tikmēr Rīgā pārkrauti 14,363 miljoni tonnu jeb par 14,1% vairāk.

Lielo ostu trijnieku ar 2,237 miljoniem tonnu kravu tradicionāli noslēdz Liepāja, kur kravu apgrozījums palielinājies par 10,9%.

Septiņās mazajās ostās kopā pārkrautas 649 700 tonnu kravu, kas ir par 2,6% vairāk nekā pērn.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!