Satiksmes ministrijai nākamgad paredzēti 512 800 215 lati, kas par 119 587 976 latu vairāk nekā šogad. Būtiski pieaugs Valsts autoceļu fonda finansējums, līdz ar to palielināsies dotācijas pašvaldībām ielu un ceļu uzturēšanai. Pieaugs dotācijas sabiedriskajām transportam un tik piešķirti līdzekļi Rīgas apvedceļa – Koknese un Ludza – Terehova rekonstrukcijai.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Nozares vadībai nākamgad kopumā apredzēti 4 244 192 lati, kas par aptuveni 286 000 latu vairāk nekā šogad. "Rīgas motormuzejs" darbības nodrošināšanai – galvenokārt algām un precēm un pakalpojumiem nākamgad tērēs 373 290 latus, kas par aptuveni 54 000 latu vairāk nekā šogad.

Iemaksas starptautiskajās organizācijās nākamgad prasīs 190 085 latus, kas par aptuveni 13 000 vairāk nekā šogad. Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas darbības nodrošināšanai, pārsvarā atlīdzībām un precēm un pakalpojumiem plāno tērēt 382 815 latus, kas par aptuveni 130 000 latu vairāk nekā šogad, Valsts dzelzceļa administrācijas darbības nodrošināšanai nākamgad tērēs tikpat cik šogad - 252 791 latam.

Eiropas Savienības un starptautiskā finansējuma koordinācijai un tehniskajai palīdzībai atvēlēs par 12 000 latu mazāk - 190 319 latus, ietaupot uz atlīdzībām un precēm un pakalpojumiem.

Valsts autoceļu fondā nākamgad paredzētie līdzekļi ir 236 736 100 lati, kas ir par aptuveni 47 miljoniem latu vairāk nekā šogad. Nākamgad no šī fonda aptuveni 71 miljonus plāno tērēt precēm un pakalpojumiem, 70 miljonus – dotācijām pašvaldību budžetiem. Tajā skaitā palielinājums mērķdotācijām pašvaldību autoceļiem (ielām) būs 15,28 miljoni latu un autoceļu pārvaldīšanai, uzturēšanai un atjaunošanai 31,62 miljoni latu.

Valsts autoceļu pārvaldīšanai, uzturēšanai un atjaunošanai paredzēts tērēt 165 805 270 latus, kas ir par aptuveni 33 miljoniem latu vairāk. Ostu attīstības fonda finansējums netiks mainīts - 120 767 lati.

Kohēzijas fonda finansēto projektu ieviešanai autoceļu jomā nākamgad paredzēti 39 499 603 lati (šogad – aptuveni 65 miljoni latu) . Par šiem līdzekļiem plānots veikt autoceļa rekonstrukcijas darbus 24 kilometru garumā ceļa posmā Jēkabpils-Varakļāni un pabeigt būvdarbus projektā "E 67 Via Baltica, Saulkrastu apvedceļš".

Sabiedriskajam transportam plāno atvēlēt 65 034 677 latus, aks ri par 16,2 miljoniem latu vairāk nekā šogad. Ministrija plāno segt pārvadātājiem zaudējumus par sabiedrībai nepieciešamiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem 79% apmērā no pamatoti plānotā un veikt kopējā sabiedriskā transporta sistēmas (izņemot pilsētas nozīmes maršruta tīklu) reformu (administrēšanas un finansēšanas modeļa reforma).

Kohēzijas fonda finansēto dzelzceļa infrastruktūras attīstības projektu ieviešanai nākamgad paredzēti 37 139 643 lati, kas par aptuveni 7 miljoniem vairāk nekā šogad. Par šiem līdzekļiem plānots palielināt satiksmes drošību, plānots nomainīt 123 dzelzceļa pārmijas, rekonstruēt 65 kilometrus sliežu ceļu, modernizēt 189 kilometrus Austrumu-Rietumu koridora vilcienu kustības vadības automātiskajai sistēmai un modernizēt ritošā sastāva sakarsušo bukšu atklāšanas sistēmas 14 komplektus. Kohēzijas fonda finansētajiem projektiem ostu attīstībai paredzēti 9 959 643 lati, kas ir par 961 00 latu vairāk nekā šogad. Paredzēts attīstīt Ventspils ostas pievedceļus, būvēt dzelzceļa parku un projektēt pievadus Liepājas ostā, izbūvēt jaunu autoceļu Liepājas ostā un veikt izgriežamā tilta rekonstrukciju Liepājā. Kohēzijas fonda finansētajiem projektiem lidostu attīstībai paredzēti 6 983 763 lati, kas par 140 500 latiem mazāk nekā šogad. Par šiem līdzekļiem plānots paaugstināt starptautiskās lidostas Rīga drošību un kapacitāti, pagarinot un uzlabojot skrejceļu un nomainot esošo skrejceļa apgaismošanas sistēmu uz kvalitatīvāku.

Kohēzijas fonda finansētajiem tehniskās palīdzības projektiem atvēlēs 331 993 latus, kas par 59 200 latu vairāk nekā šogad. Šī projekta ietvaros plānota investīciju projekta "Rīgas dzelzceļa mezgla rekonstrukcija" izpēte un pieteikuma sagatavošana.

Transeiropas tīklu kopējās intereses projektiem nākamgad atvēlēs 623 626 latus, kas ir par 3,2 miljoniem mazāk nekā šogad. Projekta mērķis ir nodrošināt Eiropas Komisijas lēmumos par Eiropas Transporta tīkla TEN-T finansējuma piešķiršanu paredzēto pasākumu veikšanu – projektu kvalitatīvu sagatavošanu un ieviešanu.

Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja darbības nodrošināšanai atvēlēs tikpat lielu summu kā šogad - 190 393 latus, kas paredzēti galvenokārt algām un precēm un pakalpojumiem. Autotransporta inspekcijas darbības nodrošināšanai nākamgad tērēs 966 500 latus, kas ir par 13 700 latu mazāk, jo šogad šie līdzekļi bija paredzēti vienreizējam pasākumam – "Microsoft" programmatūras licenču pirkšanai, nomai un atjaunošanai.

Civilās aviācijas aģentūras darbības nodrošināšanai atvēlēs 1 539 963. finansējums palielināts uz pašu ieņēmumu rēķina, kurus veido 10% no aprēķinātiem un iekasētiem noteiktajām maksām par tranzīta pārlidojumiem. Palielinājumu galvenokārt izmatos algām. Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) finansētā platjoslu sakaru infrastruktūras attīstībai lauku apvidos atvēlēs 3 185 754 latus, kas ir par 1,6 miljoniem latu vairāk.

Kohēzijas fonda finansētie autoceļu attīstības projektiem 2007.-2013. gada plānošanas periodam nākamgad plāno tērēt 78 529 913 latus, kas ir par 51,68 miljoniem vairāk nekā šogad. Par šiem līdzekļiem plānots arī pabeigt autoceļa E – 22, posma Rīgas apvedceļš – Koknese projekta pirmo kārtu un veikt autoceļa E – 22, posmā Ludza – Terehova rekonstrukciju.

Aviācijas drošības glābšanas un medicīniskās palīdzības funkciju nodrošināšanai starptautiskajā lidostā "Rīga" atvēlēs 5,65 miljonus latu – kas ir par 3,4 miljoniem latu vairāk nekā šogad.

Nākamgad ministrijai būs arī jauna izdevumu pozīcija - neatliekamo Austrumu - Rietumu transporta koridora infrastruktūras projektu sagatavošanai un būvniecībai tērēs aptuveni 23 miljonus latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form