Šodien Saeimas ārkārtas sēdē par kuģošanas jautājumiem Latvijas Sociāldemokrātiskās strādnieku partijas Saeimas frakcijas pārstāvji apšaubīja PVAS "Latvijas kuģniecība" (LK) privatizācijas norisi.
Sociāldemokrātu frakcijas vadītājs Egils Baldzēns pauda neizpratni par uzņēmuma lēmumu pārvērtēt floti pirms privatizācijas noslēguma.

"Jebkurš vēlas pārdot savu mantu, nevis to nocenot," sacīja deputāts, apšaubot LK vadības apgalvojumus, ka flotes pārvērtēšana neietekmēs privatizācijas procesu. Baldzēns arī pieļāva, ka šādas darbības ir vērstas, lai pazeminātu LK pārdošanas cenu.

LSDSP frakcijas vadītājs pauda neizpratni par LK uzcītību, pārpildot koncerna likuma normas un kompānijas gada pārskatu sastādot jau tagad, nevis izmantojot visu atvēlēto laiku līdz 1.jūlijam.

"Rodas jautājums, kāpēc tāda steiga, vai tas netiek darīts, lai pazeminātu, nosistu cenu," teica Baldzēns.

Deputāts arī minēja ekonomistu secinājumus, ka izvēlētais laiks kuģniecības privatizācijai nav piemērotākais. Sociāldemokrāti uzskata, ka optimālākais risinājums būtu LK darbības turpināšana, lai tā nestu ienākumu Latvijas valstij.

"Arī Saeima var uzņemties zināmu politisku atbildību," norādīja Baldzēns, runājot par iespējamām sekām, kas radīsies, LK privatizējot nepiemērotā laikā.

Turklāt pati kuģniecības privatizācijas norise, pēc Baldzēna domām, ir saistīta ar vairākiem likumpārkāpumiem, kas saistīti ar piemēroto slepenību visam, kas saistīts ar LK privatizāciju.

Baldzēns arī uzsvēra, ka kuģniecības privatizācijai būtu jāizriet no kuģošanas politikas. Tā kā šādas politikas, uzsākot LK privatizāciju, nebija, atbilstoši tiesiskie akti būtu jāizstrādā vismaz līdz LK privatizācijas noslēgšanai, norādīja deputāts.

Baldzēns asi kritizēja neveiksmes, pieņemot lēmumus par LK tankkuģu flotes atjaunošanu. Privatizācijas aģentūras, kā arī citu pārvaldes struktūru vilcināšanās kuģniecībai rada ievērojamus zaudējumus, un drīzumā liela daļas flotes būs jānoraksta, uzsvēra sociāldemokrātu pārstāvis.

"Drīz vien tankkuģi būs jānoraksta metāllūžņos. Labs saimnieks strādā līdz pēdējam brīdim, lai uzturētu uzņēmuma vērtību," paskaidroja deputāts.

Baldzēns pauda neizpratni par valdības kavēšanos, realizējot ekonomikas ministra Aigara Kalvīša iniciatīvu par pilnvarnieku institūcijas likvidāciju. "Vai tad tiešām Kalvīša kungs nevar saukt pie atbildības [PA ģenerāldirektoru Jāni Nagli] Nagļa kungu, man liekas ir pēdējais brīdis," teica Baldzēns, norādot uz PA vadītāja nodomiem palielināt pilnvarnieku skaitu.

LSDSP frakcijas vadītājs gan pieļāva, ka Kalvīša iniciatīva ir radusies pašvaldību kampaņas ietvaros.

Sociāldemokrātu deputāts Leons Bojārs aicināja veikt visu nepieciešamo, lai LK strādātu tieši Latvijas labā. Deputāts pauda neizpratni par izmaiņām kuģniecības struktūrā - uzņēmuma valdījumā ir 25 vai 33 ārzonas kompānijas.

Kuģniecības vērtība ir samazināta un no LK ņemtā nauda nav atgriezta, atgādināja Bojārs. Kā piemēru deputāts minēja 47 miljonus ASV dolāru, ko kuģniecība pārskaitīja "Bankai Baltija", kā arī 38 miljonus ASV dolāru, ko valsts neatdeva kompānijai, kaut arī tieši šī kuģniecības nauda tika izmantota norēķinos ar Krieviju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!