Pēc sociologa vārdiem, par to, cik nozīmīga ir priekšvēlēšanu kampaņa, liecina SKDS veiktā aptauja pēc nesenajām Rīgas domes vēlēšanām. Tā liecina, ka tikai 33,3% vēlētāju jau agrāk bija izlēmuši, par kuru partiju balsot. 19% vēlētāju savu izvēli izdarīja pēdējā mēneša laikā, 18,2% - pēdējo nedēļu, 21,3% - pēdējo dienu laikā, bet 7,7% vēlētāju par balsojumu izšķīrās tikai vēlēšanu iecirknī.
SKDS aptauja rāda, ka apmēram 30% vēlētāju ir bijis svarīgs viedoklis, ko par partiju sarakstiem pauž populāri žurnālisti.
SKDS aptauja liecina, ka apvienība "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" Rīgas domes vēlēšanās ir ieguvusi 70,1% no savu potenciālo vēlētāju balsīm, Latvijas Sociāldemokrātiskās strādnieku partija - 55,7%, apvienība "Tēvzemei un Brīvībai"/LNNK - 52,4%, Tautas partija - 51,4%, "Latvijas ceļš" (LC) - 33%, Latvijas Zaļā partija (LZP) - tikai 32,4% potenciālo vēlētāju balsu.
Kaktiņš teica, ka sociologi patlaban nevar precīzi izvērtēt, kuras partijas pašvaldību vēlēšanu kampaņa ir bijusi vismazefektīvākā, jo trūkst precīzu datu par izlietotajām naudas summām. Pēc aptuvenām aplēsēm, visneefektīvākā, iespējams, ir bijusi Latvijas Demokrātiskās partijas priekšvēlēšanu kampaņa, kura ilga vairāk nekā gadu, bet iegūtais vietu skaits ir niecīgs, kā arī LC priekšvēlēšanu kampaņa.
Sociologs atzīmēja, ka samazinās patlaban pie varas esošo partiju, kā arī LSDSP reitingi, toties pamazām aug LZP popularitāte. Pēc Kaktiņa domām, nākamajās Saeimas vēlēšanās 5% barjeru var pārvarēt arī dažas "mazās" partijas, ja tās savā priekšvēlēšanu kampaņā necentīsies kopēt lielās partijas, bet aģitēs kādā šaurā sabiedrības grupā.