Nākamās - 8.Saeimas aprises ir miglā tītas, jo patlaban nav iespējams prognozēt politisko partiju sekmes nākamajās vēlēšanās. Šādu viedokli šodien, runājot konferencē "Kristīgās demokrātijas politiskā perspektīva Latvijā", pauda tirgus un sabiedriskās domes pētījumu centra SKDS direktors Arnis Kaktiņš.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Sociologs atzina, ka Saeimas vēlēšanu rezultāti lielā mērā var būt atkarīgi no tā, vai izdosies izveidot jaunu labēju partiju un cik spēcīga tā būs. Ja jaunveidojamā partija "būs švaka", pēc Kaktiņa domām, Tautas partijai saglabājas cerības gūt labus panākumus arī nākamajās Saeimas vēlēšanās, jo šī partija prot izmantot efektīvas priekšvēlēšanu tehnoloģijas. Šajā sakarā Kaktiņš atzinīgi izteicās par TP veidoto televīzijas klipu par policijas bēdīgo stāvokli ar savas partijas biedru Mareku Segliņu galvenajā lomā.

Pēc sociologa vārdiem, par to, cik nozīmīga ir priekšvēlēšanu kampaņa, liecina SKDS veiktā aptauja pēc nesenajām Rīgas domes vēlēšanām. Tā liecina, ka tikai 33,3% vēlētāju jau agrāk bija izlēmuši, par kuru partiju balsot. 19% vēlētāju savu izvēli izdarīja pēdējā mēneša laikā, 18,2% - pēdējo nedēļu, 21,3% - pēdējo dienu laikā, bet 7,7% vēlētāju par balsojumu izšķīrās tikai vēlēšanu iecirknī.

SKDS aptauja rāda, ka apmēram 30% vēlētāju ir bijis svarīgs viedoklis, ko par partiju sarakstiem pauž populāri žurnālisti.

SKDS aptauja liecina, ka apvienība "Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā" Rīgas domes vēlēšanās ir ieguvusi 70,1% no savu potenciālo vēlētāju balsīm, Latvijas Sociāldemokrātiskās strādnieku partija - 55,7%, apvienība "Tēvzemei un Brīvībai"/LNNK - 52,4%, Tautas partija - 51,4%, "Latvijas ceļš" (LC) - 33%, Latvijas Zaļā partija (LZP) - tikai 32,4% potenciālo vēlētāju balsu.

Kaktiņš teica, ka sociologi patlaban nevar precīzi izvērtēt, kuras partijas pašvaldību vēlēšanu kampaņa ir bijusi vismazefektīvākā, jo trūkst precīzu datu par izlietotajām naudas summām. Pēc aptuvenām aplēsēm, visneefektīvākā, iespējams, ir bijusi Latvijas Demokrātiskās partijas priekšvēlēšanu kampaņa, kura ilga vairāk nekā gadu, bet iegūtais vietu skaits ir niecīgs, kā arī LC priekšvēlēšanu kampaņa.

Sociologs atzīmēja, ka samazinās patlaban pie varas esošo partiju, kā arī LSDSP reitingi, toties pamazām aug LZP popularitāte. Pēc Kaktiņa domām, nākamajās Saeimas vēlēšanās 5% barjeru var pārvarēt arī dažas "mazās" partijas, ja tās savā priekšvēlēšanu kampaņā necentīsies kopēt lielās partijas, bet aģitēs kādā šaurā sabiedrības grupā.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form