AFI
Foto: Anatolijs Gorbunovs

Neskatoties uz Latvijas autoceļu slikto stāvokli, arī šogad līdzekļu trūkuma dēļ galvenokārt tiks veikta bedrīšu aizlāpīšana, nevis autoceļu atjaunošana, - to informatīvajā apspriedē šodien atzina satiksmes ministrs Anatolijs Gorbunovs.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Kā norādīja Gorbunovs, lai veiktu valsts autoceļu melno segumu atjaunošanu, ik gadus ir nepieciešami papildus 20 miljoni latu. Satiksmes ministrija valdībā jau ir iesniegusi grozījumus normatīvajos aktos, kas akcīzes nodokļa par naftas produktiem atskaitījumus autoceļu fondā palielinātu līdz 85% līdzšinējo 60% vietā. Ieņēmumi no šī nodokļa atskaitījuma palielinājuma būtiski samazinātu autoceļu segumu un tiltu sabrukšanas tempus.

Šā gada trīs mēnešos autoceļu fondā kā atskaitījumi no akcīzes nodokļa naftas produktiem ieskaitīti 12,6 miljoni latu, kas ir par 17% vairāk nekā pērn un par 2% vairāk nekā bija plānojusi Finansu ministrija. Savukārt no transportlīdzekļu ikgadējās nodevas fondā šā gada trijos mēnešos nonākuši 2,97 miljoni latu.

Satiksmes ministrs šos rādītājus novērtēja pozitīvi, norādot, ka gada griezumā ikmēneša ieskaitījumiem jābūt lielākiem, jo, piemēram, vasarā degviela tiek patērēta vairāk nekā gada pirmajos mēnešos.

Autoceļu direkcijas sagatavotā ceļu melno segumu atjaunošanas programma šogad paredz atjaunot ceļu segumu 120 kilometru garumā, informēja Autoceļu direkcijas uzturēšanas pārvaldes direktors Aldis Lācis. Savukārt bedrītes uz ceļiem šogad plānots aizlāpīt 400 000 kvadrātmetru platībā. Bedrīšu aizlāpīšanai šogad plānots tērēt 3,17 miljonus latu. Ceļiem ar grants segumu šogad plānots veikt tikai planēšanu.

Savukārt kā pastāstīja Autoceļu direkcijas lauku ceļu programmas vadītājs Imants Teibe, iepriekš veiktajos apsekojumos konstatēts, ka brūkoši Latvijā ir 1456 kilometri valsts galveno un pirmās šķiras autoceļu. Lai tos atjaunotu, būtu nepieciešami aptuveni 63,4 miljoni latu. No valsts otrās šķiras asfaltētajiem autoceļiem vismaz 1460 kilometri prasot lielāku vai mazāku remontu. Šo ceļu remonti varētu izmaksāt ap 55 līdz 60 miljoniem latu.

Teibe uzsvēra, ka atliekot ceļu remontdarbus, to veikšanas izmaksas ik gadu pieaug. Pavisam uz valsts ceļiem ir atlikti nepieciešamie darbi 327,4 miljonu latu vērtībā.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form