Foto: DELFI
Līdz 21.novembrim stacionāro fotoradaru vietā uz laiku tiks izvietoti 15 pārvietojamie fotoradari, šādu vienošanos panākusi Valsts policija (VP) un privātās kompānijas, ar kurām noslēgts līgums par fotoradaru piegādi un uzstādīšanu.

VP Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš atzina, ka līguma grozījumi gan vēl nav parakstīti, bet šāda vienošanās panākta. Situācijas risināšanā saistībā ar jauno fotoradaru pieņemšanas kavēšanos aktīvi iesaistījies arī jaunais iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (ZRP).

Gan VP, gan arī piegādātāji apliecinājuši, ka ir gatavi sākt darbu jau ātrāk, bet maksimālais termiņš ir 21.novembris. Aizvietot stacionāros ar pārvietojamiem nolemts, jo kompānijai radušās problēmas ar projekta izstrādi katram objektam un saskaņošana dažādās iestādēs.

Vienošanās arī paredz, ka tos fotoradus, ko bija plānots izvietot pirmajā kārtā, uzstādīs nākamā gada janvārī. Pēc Zivtiņa teiktā, procesam nevajadzētu kavēties - vienlaikus kompānijai būtu jānodrošina gan pirmās, gan otrās kārtas fotoradaru izvietošana.

Līgums līdz galam nav izpildīts, tādēļ policija pieprasīs līgumsodu. Lai gan Zivtiņš precīzus skaitļus nevarēja pateikt, taču sods saskaņā ar līgumu esot aptuveni 0,001% no kopējās līguma summas par katru nokavēto dienu jeb nedēļā nedaudz vairāk par 1000 latiem.

Saskaņā ar līguma nosacījumiem fotoradaru pieņemšanas-nodošanas procedūra turpinās, līdz ar to 21.oktobrī jaunās ātruma mērierīces Rīgas reģionā darboties vēl nesāka.

Saskaņā ar iepirkuma konkursa rezultātiem fotoradarus piegādā un uzstāda trīs juridisko personu apvienība, kurā iekļauta AS "Vitronic Baltica", vācu kompānija "Vitronic Dr.-Ing.Stein Bildverarbeitungssysteme" un SIA "Komerccentrs DATI grupa".

Fotoradari visā Latvijā plānoti izvietot trijās kārtās. Vispirms radari tiks izvietoti Rīgas reģionā, bet tad pakāpeniski visā Latvijā. Rīgas reģionā tiem vajadzēja sākt darboties jau no 21.oktobra.

Fotoradari pieļaus dažāda apmēra pārkāpumus. Apdzīvotās vietās bīstams ātrums, kas var nodarīt neatgriezeniskas sekas, ir plus 20 kilometri stundā, bet ārpus apdzīvotām vietām - plus 30 kilometri stundā. Tas gan nenozīmējot, ka apdzīvotā vietā autovadītāji drīkstēs braukt ar ātrumu 60 kilometri stundā atļauto 50 kilometru stundā vietā.

Fotoradari paredz noteiktu "tolerances līmeni", taču katrā konkrētā gadījumā tas būs atšķirīgs. Piemēram, pie skolām fotoradari fiksēs visniecīgāko ātruma pārsniegšanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!