Foto: Latvijas Valsts ceļi/Renārs Koris

Tallinas šoseja (A1) ir valsts galvenais autoceļš, tam ir noteikta augstākā uzturēšanas klase un sestdien, 26. novembrī, tās uzturēšanas darbi veikti vairākas reizes, norāda VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

Kā ziņots, sestdien ap pulksten 19.20 Limbažu novadā, Ainažos, uz autoceļa A1, 100. kilometrā notika sadursme starp kravas transportlīdzekli "Volvo" un autobusu "Scania", kurā atradās 45 pasažieri.

Policija kā vienu no negadījuma iemesliem izvirzījusi sliktos laikapstākļus.

LVC skaidro, ka valsts autoceļi ir sadalīti pēc uzturēšanas klasēm un viena ceļa dažādiem posmiem var būt dažādas uzturēšanas klases. Klasi nosaka, balstoties uz satiksmes intensitāti. Proti, jo lielāka transportlīdzekļu intensitāte, jo attiecīgi augstāka uzturēšanas klase.

Visiem valsts galvenajiem autoceļiem tiks nodrošināta A jeb augstākā uzturēšanas klase. Vienlaicīgi, piemēram, uz Pierīgas vietējiem autoceļiem ir augstāka satiksmes intensitāte nekā uz reģionālajiem valsts autoceļiem pierobežā, tādēļ šiem vietējiem ceļiem būs augstāka uzturēšanas klase nekā reģionālajam ceļam ar mazu satiksmes intensitāti.

Avārijas posms tīrīts vairākkārt

Tallinas šoseja (A1) ir valsts galvenais autoceļš un tam ir noteikta augstākā uzturēšanas klase. Kā norāda LVC, sestdien šosejas posmā no 36. līdz 101. kilometram uzturēšanas darbi veikti vairākas reizes:

  • no pulksten 4.20 līdz pulksten 6.20 veikta slīdamības samazināšana, kaisot mitrā sāls materiālu;
  • no pulksten 14.15 līdz pulksten 17.15 tika veikta brauktuves attīrīšana no sniega platumā līdz deviņiem metriem un vienlaicīgi mitrā sāls kaisīšana, Ainažos darbi veikti pulksten 16.10-16.20, darbu laikā turpinājās snigšana un braukšanas apstākļi bija apgrūtināti;
  • Arī no pulksten 19.30 līdz pulksten 22.30 tika veikta brauktuves attīrīšana no sniega deviņu metru platumā un vienlaicīgi mitrā sāls kaisīšana.

LVC uzsver, ka mainīgi laikapstākļi, apledojums, sniegs un tumsa ir vieni no galvenajiem faktoriem, kas apgrūtina braukšanu ziemā. Autovadītājiem jādod vairāk laika gan bremzēšanai, gan manevru veikšanai, gan arī citu satiksmes dalībnieku reaģēšanai uz situāciju.

Aicina braukt lēnāk un uzmanīgāk

Ziemā autobraucējiem ir jārēķinās ar to, ka ceļi var apledot un būt sniegoti. Sniega sega un apledojums uz ceļa var veidoties atkārtoti arī pēc tam, kad ir veikti ziemas uzturēšanas darbi.

Uzturēšanas darbu uzdevums ir uzlabot braukšanas apstākļus, bet novērst ziemu tie nevar, uzsver LVC un šoferus aicina ziemā plānot papildu laiku ceļā, jo braukšanas apstākļi bieži ir apgrūtināti un tāpēc ceļā jāpavada ilgāks laiks.

Tāpat LVC norāda, ka, lai arī Latvijā obligāta prasība aprīkot transportlīdzekļus ar ziemas riepām ir no 1. decembra, jāatceras, ka vasaras riepas savu uzdevumu pārstāj pildīt pie +5 grādiem. Tās kļūst cietākas, gumija nevar pilnvērtīgi nodrošināt bremzēšanu, līdz ar to pasliktinās automašīnas vadāmība. Saķeri ar ceļu nodrošina četri plaukstas izmēra laukumi, tāpēc svarīgi, cik kvalitatīvi tie ir.

Tāpat svarīga ir distances ievērošana starp transportlīdzekļiem, jo bremzēšana prasīs ilgāku laiku, bet arī garāku bremzēšanas ceļu nekā vasarā.

Ziemā satiksme bieži notiek apgrūtinātas redzamības apstākļos – tumsā, snigšanas vai puteņa laikā. Tāpēc svarīgi, lai automašīnas lukturi būtu pareizi noregulēti un tiem degtu visas lampiņas. Tāpat labā stāvoklī jābūt stiklu slotiņām, logu šķidruma tvertne savlaicīgi jāuzpilda ar piemērotu neaizsalstošu šķidrumu.

LVC arī aicina atcerēties, ka ziemā uz ceļa biežāk var sastapt meža dzīvniekus, kuri uz ceļa nāk pēc sāls un sāls ūdens. Šādos gadījumos autovadītājiem ieteicams samazināt braukšanas ātrumu, jo dzīvnieka reakcija un kustības nav paredzamas. Ātruma samazinājumam ir jābūt diezgan pamatīgam, lai nepieciešamības gadījumā autovadītājs spētu vai nu ātri apstādināt transportlīdzekli, vai veikt drošu apbraukšanu.

Ziemas uzturēšanas darbus valsts ceļu tīklā veic VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU). Darbi notiek diennakts režīmā, lēmumu par ziemas dienesta darbu uzsākšanu pieņem ziemas dienesta dežuranti, vadoties pēc faktiskā autoceļa virsmas stāvokļa un laika apstākļu prognozēm. Konstatējot sniegu vai apledojumu, tiek uzsākta ziemas darbu organizācija, pauž LVC.

Jau ziņots, ka Ainažos sestdien, 26. novembrī, satiksmes negadījumā avarējušajā autobusā bija Ukrainas karavīri, pavēstīja Igaunijas bruņotajos spēkos.

"Satiksmes negadījumā ir cietis viens Igaunijas bruņoto spēku kareivis, kurš ir nogādāts slimnīcā. Viņa dzīvībai briesmas nedraud. Pārējie pasažieri, kuri cieta negadījumā, bija no Ukrainas bruņotajiem spēkiem. Arī viņi ir nogādāti slimnīcā," paziņoja Igaunijas bruņotajos spēkos.

Pēc līdz šim publiskotās informācijas, ceļu satiksmes negadījumā Ainažos sestdien, 26. novembrī, cietuši 26 cilvēki, tostarp trīs smagi, kā arī viens gājis bojā. Avārijā cieta Igaunijas transporta kompānijas "MK autobuss" autobuss. Autobusā kopumā bija 48 cilvēki – 46 pasažieri un divi autobusa vadītāji. Autobuss bija ceļā no Igaunijas uz Poliju.

"MK autobuss" pārstāvji skaidroja, ka tas bija čarterreiss. Autobusa vadītājs, kurš bija pie stūres, ir gājis bojā negadījuma vietā, bet otrs autobusa šoferis aizvests uz slimnīcu ar lauztu kāju.

"MK autobuss" pārstāvji, atsaucoties uz izdzīvojušā šofera teikto, norādīja, ka pretimbraucošā kravas automašīna zaudējusi kontroli un ietriekusies autobusā vadītāja pusē. Negadījuma vietā braukšanas apstākļi uz ceļa bija ļoti slikti sniegputeņa dēļ.

Valsts policija (VP) ir sākusi kriminālprocesu par sestdien, 26. novembrī, notikušo pasažieru autobusa un kravas mašīnas sadursmi Ainažos. Kriminālprocesā tiks skaidrots ceļu satiksmes negadījuma iemesls.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!