Foto: PantherMedia/Scanpix
Ražošanas uzņēmuma "Spilva" kravas automašīnas, kas izmantotas produkcijas pārvadāšanai, nav aprīkotas ar guļvietām, lai garās stundas strādājošie autovadītāji varētu atpūsties un nepadraudētu ceļu satiksmes drošību sava darba laikā, pirmdien vēstī Latvijas Televīzijas raidījums "Aizliegtais Paņēmiens".

Par guļvietām un šoferu atpūtu tāpat neesot padomāts arī uzņēmuma telpās. Raidījums skaidro, ka šoferiem arī uzņēmumā nav ierādītas guļvietas. Līdz ar to šoferi faktiski "pasēž sēdeklī" un turpinot strādāt nākamo diennakti, stāsta raidījums.

Kravas automašīnas šoferis, kurš pārvadājis "Spilva" produkciju un veikalu ķēdes "Krūza" būvmateriālus, raidījumam "Aizliegtais paņēmiens" atklāj, ka arī kontroles uz ceļiem esot vājas, turklāt darba devējus atpūtas kārtības ievērošana nemaz nesatraucot. "Par vietējiem pārvadājumiem tepat Latvijā vai Rīgā un Pierīgā es varu teikt, ka faktiski darba un atpūtas laiks netiek ievērots pilnībā. Absolūti. Darba grafiks ir veidots tā, ka arī nebūtu iespējams atpūsties, Ja kāds mēģinātu pēc grafika atpūsties, tad faktiski viņš neizpildītu uzdoto darba uzdevumu," stāstījis šoferis.

Runājot par darba aizkulisēm, viņš atzīst, ka "vadības vienīgais instruments ir dzīšana ātrāk, ātrāk, ātrāk, vairāk, vairāk, vairāk". "Protams, ka tas ilgstoši noved pie zināmas stresa uzkrāšanās un pie tā, ka autovadītāji, lai laikā pagūtu, sāk braukt nedroši," nenoliedz autovadītājs.

Pārvadājot Spilvas produkciju, viņš braucis pat 14 stundas diennaktī. Jo vēl kādu autovadītāju uzņēmums nav vēlējies algot. Noguruma dēļ divu gadu laikā viņam pašam bijis viens negadījums - nolauzis mašīnai spoguli.

Šoferis raidījumam atklāj, ka ikdienā darba diena ir 13 un 14 stundas, bet esot arī gadījumi, kad jāstrādā līdz pat 20 stundām no vietas. "Dažreiz nav jēgas nemaz braukt mājās un autovadītājs paliek nakšņot automašīnā," skaidrojis kravas pārvadātājs.

Par tahogrāfu rādītājiem arī neviens nesatraucoties, jo uz ceļa tos praktiski neviens nekontrolējot. Līdz ar to nav bijusi vajadzība arī īpaši kaut kā koriģēt tā rādījumus. Proti, divu gadu laikā viņš apturēts tikai vieni reizi. Ar šādu intensitāti naudas sodu varot arī samaksāt, atzinis šoferis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!