Foto: F64

Slimību profilakses un kontroles centrs (SPKC) nosoda pašvaldības uzņēmuma "Rīgas satiksme" rīcību, jaunā koronavīrusa izraisītās saslimšanas Covid-19 izplatības laikā samazinot sabiedriskā transporta reisu skaitu. "Reisu skaita samazināšana stundās, kad cilvēki brauc uz darbu un atgriežas no darba, galīgi nav pieņemama no epidemioloģiskā drošības viedokļa," trešdien tiešsaistes preses konferencē uzsvēra SPKC pārstāvis Jurijs Perevoščikovs.

SPKC pārstāvis norādīja, ka šis jautājums ir adresējams Rīgas domei, kurai būtu šī problēma jārisina. Trešdien valdība informēja, ka Satiksmes ministrija līdz darba nedēļas beigām izstrādās ierobežojošus pasākumus, lai samazinātu personu skaitu sabiedriskajā transportā, vienlaikus nodrošinot gan sociālo distancēšanos, gan iespēju iedzīvotajiem nokļūt darbā.

Portālam "Delfi" vēl nav izdevies iegūt domes izpilddirektora Jura Radzeviča (GKR) viedokli, taču par minēto problēmu jautājām arī "Rīgas satiksmes" sabiedrisko attiecību pārstāvim Viktoram Zaķim.

Viņš norādīja, ka šādu viedokli nav dzirdējis, taču uzņēmums turpinot uzraudzīt, kāda ir situācija ar pasažieru plūsmu sabiedriskajā transportā. Lai arī šobrīd konkrētas izmaiņas nav plānā, Zaķis neizslēdz, ka korekcijas varētu ieviest. "Ja saņemsim informāciju, ka reisu skaits ir jāmaina, mēs rīkosimies," piebilst Zaķis. Tāpat arī uzņēmums sekojot līdzi visiem ierakstiem sociālajos tīklos par iespējamu pasažieru drūzmu sabiedriskajā transportā atsevišķos gadījumos un informāciju pārbaudot.

"Mēs esam neapmierināti ar to situāciju, kas notiek "Rīgas satiksmes" sabiedriskajā transportā, samazinot reisu skaitu," savukārt norādīja SPKC epidemiologs Perevoščikovs. Viņš paskaidroja: ja, piemēram, trolejbusi, autobusi kursē retāk, cilvēku pulcēšanās kļūst intensīvāka.

"Mēs kopš pagājušās nedēļas visu laiku rūpīgi monitorējam situāciju, kā pasažieru plūsma pārvietojas. Redzam, ka pasažieru skaita kritums ir vairāk par 50 procentiem. Par to 3. autobusa fotogrāfiju, jā, mēs atzīstam, tā bija kļūda. Mēs atradām to brīdi, kad starp diviem reisiem bija lielāka atstarpe, mēs šo spraugu esam likvidējuši un aizlāpījuši, tur vairāk šādām problēmām nav jābūt," portālam "Delfi" skaidro Zaķis.

Trešdienas rītā gan sociālajā tīklā "Facebook" publicēta jauna fotogrāfija, kurā redzama drūzma 7. tramvajā. Attēls gan drīz pēc tam dzēsts. "Rīgas satiksmes" administrācija esot uzrunājusi visus 7. tramvaja maršruta tramvaja vadītājus, taču neviens neesot atzinis, ka trešdien tramvajā būtu bijis daudz cilvēku. "Mēs esam pieprasījuši videokameru ierakstus par 7. tramvajiem, bet tos varam iegūt tikai tad, kad tramvajs ir iebraucis depo teritorijā, tātad vakarā. Pārbaudīsim, vai šī informācija ir patiesa vai arī sociālajos tīklos izplatītā fotogrāfija ir maldinoša," stāsta Zaķis.

"Rīgas satiksmes" pārstāvis portālam "Delfi" arī norādīja, ka sabiedriskajā transportā nav iespējams nodrošināt divu metru distanci starp pasažieriem. "Mēs visu laiku aicinām pasažierus saistībā ar valstī izsludināto ārkārtas stāvokli pārdomāt, vai vispār nepieciešams kaut kur braukt. Mēs saprotam, ka cilvēkiem ir nepieciešams braukt uz darbu vai ir citas būtiskas vajadzības un nav citu alternatīvu, tādēļ ir jābrauc ar sabiedrisko transportu. Taču svarīgs ir jautājums par pašu atbildību, un lūdzam citiem apdomāt katra brauciena nepieciešamību. Esam novērojuši, ka joprojām daudz cilvēku brauc uz tirgu un lielveikaliem," skaidroja Zaķis.

Pirms dažām dienām Rīga dome informēja par būtiskām izmaiņām Rīgas sabiedriskā transporta kustībā un sarakstos, kas no 21. marta paredzēja gan vairāku maršrutu slēgšanu, gan arī citos gadījumos transporta kustības nodrošināšanu saskaņā ar brīvdienu kustības sarakstu. Pašvaldības uzņēmums norādīja, ka šādas izmaiņas nepieciešamas, lai ievērotu noteiktos ierobežojumus un rekomendācijas, līdz ar to izmaiņas attieksies uz visa veida sabiedrisko transportu. Izmaiņas esot pamatotas ar pasažieru plūsmu izmaiņām pēc ārkārtas stāvokļa noteikšanas valstī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!