Foto: DELFI
Lai gan daļa pasažieru pārvadātāju samierinājās ar autortiesību aizstāvju prasību pirkt licenci par radio vai mūzikas atskaņošanu autobusos un taksometros, daži joprojām kategoriski atsakās to darīt, pat soloties demonstratīvi izraut radio no mašīnu paneļa, taksistu un taksometru pakalpojumu uzņēmumu vadības noskaņojumu uzklausījusi „Neatkarīgā rīta avīze”.

„Rīgas taksometru parks” ir izlēmis, ka naudu šim nolūkam netērēs. „Pateicām aģentūrai, ka neko nepirksim. Instruējām savus autovadītājus – lai neatskaņo radio. Varbūt tā arī ir labi – lai salonos ir klusums, jo ne visiem bija pa prātam šofera muzikālā gaume un decibeli,” pastāstījis uzņēmuma boss Leopolds Muižnieks.

Savukārt „Baltic taxi” kreatīvais direktors Juris Erts skaidrojis: „Pašlaik mūsu atbilde ir nē, jo tā ir nelikumīga prasība. Radio jau samaksā aģentūrām par licenci, un mēs klausāmies mūziku ne jau pa tiešo, bet pārraidītu.” 

Reģionos taksistiem aģentūra neko vēl neesot prasījusi. Ventspils uzņēmuma „Fortūna 2” vadītājs Agris Grundmanis ir apņēmīgs: „Ja kāds nāks un prasīs izslēgt radio, demonstratīvi izrausim radio no paneļa. Dzīvosim kā mucā!”

Ar „Smile taxi” zīmolu braucošie taksometri iegādājušies licences, taču uzņēmuma vadībai joprojām ir šķērmi par notikušo. „Civilizētā pasaulē tā nenotiek: visu laiku nebija vajadzīga šāda licence, bet te pēkšņi vienā dienā – vajag! Skaidrs, ka cīnīties ar šīm organizācijām ir bezjēdzīgi, tāpēc labāk samaksājām, ko prasa. Citādi nākas visu laiku baidīties: kas atkal nu būs – atvērs durvis policija, dzirdēs, ka skan mūzika, un uzliks sodu,” pastāstījis „Smile taxi” pārstāvis Aleksejs Ignatjevs. 

„Lady taxi” valdes loceklis Normunds Nurks laikrakstam paudis, ka licenci iegādāšoties, jo „summa neesot tik liela” un „negribas liegt klientiem prieku, braucot klausīties mūziku”. Piemēram, „Alviksa” un autobusu pārvadājumu uzņēmums „Nordeka” vēl nav izlēmuši, taču vairāk sliecas, ka neko nemaksās un no mūzikas salonos atteiksies. 

Latvijas izpildītāju un producentu apvienības (LaIPA) pārstāvis Mārtiņš Vītiņš laikrakstam paskaidrojis, ka LaIPA jau ir izsniegusi licences apmēram 300 taksometriem. No firmām neprasot astronomiskas summas: par pirmo mašīnu firmai gadā jāsamaksā 9 lati, bet par pārējām 1,80 lati par katru. Laikraksts atgādina, ka Jāmaksā arī par otru licenci Latvijas autortiesību un komunicēšanas konsultāciju aģentūrai/Latvijas autoru apvienībai (AKKA/LAA). 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!