'Tet' vadītājs: ažiotāža par Krievijas kanālu retranslācijas pārtraukšanu bija lielāka nekā reālais iespaids
Foto: LETA

Telekomunikāciju operatoram SIA "Tet" pārtraucot piecu Krievijas kanālu retranslēšanu, šī lēmuma reālais iespaids uz uzņēmumu bija mazāks nekā par to saceltā ažiotāža, pirmdien žurnālistiem uzsvēra "Tet" valdes priekšsēdētājs Uldis Tatarčuks.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Viņš nenoliedza, ka bijuši klienti, kas pēc "Tet" paziņojuma par to, ka tiek pārtraukta "Pirmā Baltijas kanāla" ("PBK"), "NTV Mir", "Ren TV Baltija", "Kinokomedija" un "Kinomiks" retranslācija, vēlējušies līgumattiecības ar "Tet" izbeigt.

"Skaidrs, ka klientu reakcija bija dažāda, un, protams, bija tādi, kas izvēlējās līgumattiecības izbeigt," sacīja Tatarčuks.

Viņš uzsvēra, ka "Tet" konsultējies ar Patērētāju tiesību un aizsardzības centru, lai netiktu pārkāptas skatītāju tiesības, un norādīja, ka uzņēmums strādā, lai aizgājušie klienti atgrieztos jau tuvākajā laikā.

Tatarčuks atkārtoti uzsvēra, ka lēmums par šo kanālu retranslācijas pārtraukšanu bija saistīts ar juridiskiem aspektiem un bažām par sankciju režīma neievērošanu, nevis kanālu saturu, jo "Tet" netapa skaidrs, kas ir kanāla reālie pārstāvji.

Iepriekš šos televīzijas kanālus Latvijā pārstāvēja uzņēmums SIA "Tem LV", kas pieder uzņēmumam SIA "Baltijas mediju alianse", kuras līdzīpašnieks ir Oļegs Solodovs. Viņš ir apsūdzēts par starptautisko sankciju pret Krieviju pārkāpšanu.

Vēlāk par gatavību pārstāvēt šos piecus kanālus paziņoja pirms dažām nedēļām dibinātais, Vadimam Baraņņikam piederošais uzņēmums SIA "FoxVision".

Jau vēstīts, ka "Tet" pārtraucis "PBK", "NTV Mir", "Ren TV Baltija", "Kinokomedija" un "Kinomiks" retranslāciju, aizvietojot tos ar citiem līdzvērtīgiem TV kanāliem.

Neskatoties uz ilgstošiem un vairākkārtējiem informācijas pieprasījumiem, "Tet" nav pieejama juridiski pamatota informācija par šo TV kanālu retranslācijas tiesību izplatītājiem Latvijā, bija teikts "Tet" paziņojumā. Līdz ar to nav iespējams veikt pienācīgu risku izvērtējumu, kā to pieprasa piemērojamie likumi.

Tāpat "Tet" ir vērsies pie Valsts drošības dienesta, Finanšu izlūkošanas dienesta, kā arī Nacionālajā radio un televīzijas padomē, aicinot viest skaidrību par to, kas ir patiesais kanālu izplatīšanas tiesību turētājs Latvijā. "Tet" arī aicina izvērtēt, vai likuma izpratnē ir pieļaujama līgumu slēgšana ar konkrēto kanālu pārstāvjiem.

Tāpat vēstīts, ka 31.janvārī Rīgas tiesas apgabala prokurors Aldis Lasmanis uzrādīja apsūdzību Solodovam un viņa līdzgaitniekam Margusam Merimā kriminālprocesā par starptautisko sankciju pārkāpšanu.

Apsūdzības uzrādītas pēc Krimināllikuma panta par starptautisko organizāciju un Latvijas Republikas noteikto sankciju pārkāpšanu. Tāpat prokurors lēmis par piespiedu ietekmēšanas līdzekļa piemērošanu divām juridiskajām personām.

Ziņots arī, ka "Tet" grupa pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, strādāja ar 222,6 miljonu eiro apgrozījumu. Tādējādi, pēc aģentūras LETA aprēķiniem, "Tet" apgrozījums pērn sarucis par 2,2%.

"Tet" grupas konsolidētais apgrozījums 2019.gadā bija 227,603 miljoni eiro, kas ir par 7,4% vairāk nekā gadu iepriekš, bet koncerna peļņa saruka par 13,3% un bija 36,202 miljoni eiro.

"Tet" pieder valstij SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs "Possessor"" personā (51%) un telekomunikāciju kompānijas "Telia Company" meitasuzņēmumam "Tilts Communications" (49%). "Tet" grupā ir uzņēmumi "Tet", "Citrus Solutions", "Data Experts", "Helio Media" un "Baltijas datoru akadēmija". "Tet" pieder arī 23% SIA "Latvijas mobilais telefons" kapitāldaļu.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Baltijas mediju alianse Tet
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form