Sakarā ar saņemtajām sūdzībām no ārvalstu tūristiem par nevienlīdzīgu attieksmi Rīgas naktsklubos, Tiesībsarga biroja speciālisti izsūtījuši vēstuli visiem naktsklubu īpašniekiem ar aicinājumu ievērot vienlīdzīgas attieksmes principu pakalpojumu sniegšanā un novērst jebkāda veida diskrimināciju, portālu "Delfi" informēja birojā.

Tiesībsarga birojā ir saņemtas sūdzības, kur norādīts, ka naktsklubos tiek prasīta ieejas maksa ārvalstniekiem, kaut vietējiem apmeklētājiem ieejas maksa netiek prasīta. Tāpat ir zināmi gadījumi, kad ārvalstnieki klubos netiek ielaisti rases un etniskās piederības dēļ. Pat, ja ārvalstniekiem ir dota iespēja apmeklēt izklaides vietu, bieži viņi saskaras ar gadījumiem, kad par vienādas vērtības produktu vai pakalpojumu tiek prasīta augstāka samaksa kā vietējiem apmeklētājiem.

Saskaņā ar Tiesībsarga likuma 11.panta 2.punktā noteikto: "sekmēt vienlīdzīgas attieksmes principa ievērošanu un jebkāda veida diskriminācijas novēršanu", Tiesībsarga birojs vērsies pie naktsklubiem, norādot uz tām cilvēktiesībām, kas jāņem vērā, piedāvājot preces un pakalpojumus publiskajā sektorā. Vēstulē naktsklubu uzmanību vērsta uz vienlīdzīgas attieksmes principu, normatīvajiem aktiem, kas to nosaka un kāda ir atbildība par vienlīdzīgas attieksmes principa neievērošanu un diskrimināciju rases vai etniskās piederības dēļ.

Gadījumi, kad ārvalstniekiem tiek noteikta atšķirīga samaksa par preci, pakalpojumu vai nepamatoti liegts apmeklēt izklaides vietu personas rases vai etniskās piederības dēļ, aizskar personu godu, cieņu un pārkāpj Patērētāju tiesību aizsardzības likumu, Negodīgas komercprakses aizlieguma likumu, Civillikumu u.c. normatīvos aktus. Tāpat nav pieļaujama personu apvainošana vai fiziska pazemošana tās rases vai etniskās piederības dēļ. Šāda rīcība ir ne tikai ir godu un cieņu aizskaroša, bet arī krimināli sodāma.

Tādēļ Tiesībsarga birojs aicina nakstklubus savā darbībā, piedāvājot preces un pakalpojumus, ievērot normatīvajos aktos noteikto diskriminācijas aizlieguma principu, kā arī sniegt pilnīgu informāciju par piedāvāto preci un pakalpojumu, apzināti nemaldinot patērētājus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!