Foto: F64
Stāsts par mācību līdzekļu digitalizēšanu, pat, ja idejiski varbūt pareizs, ir pilnīgi atrauts no sociālās realitātes, intervijā laikrakstam “Neatkarīgā Rīta Avīze” atzīst tiesībsargs Juris Jansons.

Publiskajā telpā parādoties informācijai, ka mācību līdzekļus varētu digitalizēt, radies jautājums, vai izglītības ministrs Roberts Ķīlis ir pietiekami labi informēts par kopējo izglītības situāciju, kāda ir ar mācību līdzekļiem un bezmaksas izglītības pieejamību Latvijā. Ja ministrs uzskata, ka mācību līdzekļi jānodrošina pašiem vecākiem,"tad kādēļ valsts apņemas iet šo dārgo ceļu un digitalizēt mācību līdzekļus, ieviest planšetdatorus? Kur tas ir noteikts?", retoriski jautājis Jansons.

"Runāt par simtiem latu vērtiem planšetdatoriem un mācību līdzekļu digitalizēšanu laikā, kad valsts septiņu latu valsts dotācijas vietā mācību līdzekļiem uz skolēnu gadā, kā noteikts Izglītības likumā un MK noteikumos, nodrošinājusi tikai 76 santīmus, apmēram desmit reižu mazāk, ir pilnīgi nevietā," laikrakstam atzinis Jansons.

Viņa skatījumā, tuvākajā laikā nav būtisku cerību uz īpašiem uzlabojumiem bezmaksas izglītības jomā.

LETA iepriekš ziņoja, ka Ķīlis vasarā uzdeva izsludināt konkursu par mācību materiālu digitalizāciju un viņš cer jau tuvāko gadu laikā ieviest skolās planšetdatorus. Jau 2013.-2014.mācību gadā varētu veidoties pirmās mācību klases, kurās tiek izmantoti planšetdatori.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!