Foto: DELFI

Skrīveros uz reģionālā autoceļa Augšlīgatne–Skrīveri tiltam pāri Maizītes upei 21. aprīlī nokritusi tilta ietve kopā ar malējo siju. VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) eksperti gan secinājuši, ka satiksme pār tiltam nav jāslēdz, jo tilta nestspēja ir atbilstoša ikdienas satiksmes slodzēm.

Kā skaidro LVC, šobrīd tilta pusē, kur nokrita ietve, ir uzlikti norobežojoši betona bloki. Tāpat pie tilta ir izvietotas arī ātrumu ierobežojošas ceļa zīmes. Tuvākajā laikā bloki tiks novietoti arī tilta otrā pusē, kurā ir ietve.

Drošības apsvērumu dēļ satiksme tiek organizēta pa vienu joslu. Eksperti devuši atzinumu, ka tilta nestspēja ir atbilstoša ikdienas satiksmes slodzēm. Ekspertu gala atzinums tiks sagatavots līdz maija beigām, tajā būs ietvertas rekomendācijas tālākajām darbībām – atjaunot tiltu vai būvēt jaunu konstrukciju. Atbilstoši tām tiks uzsākta projektēšana, savukārt būvniecības darbus varēs plānot tad, kad tam būs pieejams finansējums.

Tilts pār Maizītei ir būvēts 1958. gadā no saliekamajām stīgbetona sijām un atrodas ekspluatācijā jau 59 gadus.

Pēdējās nedēļas laikā izvērtēti 47 stīgbetona siju tiltu, kas atrodas uz valsts autoceļiem, inspekciju dokumentācija un LVC speciālisti devās klātienē apsekot sliktākajā stāvoklī esošos tiltus.

Tiltu inspekciju dati liecina, ka no Latvijas valsts ceļu tīklā esošajiem 971 tiltiem gandrīz pusei tiltu tehniskais stāvoklis vērtējams kā slikts (35%) un ļoti slikts (13,1%), bet 16 tiltiem ir uzstādītas transporta līdzekļu masu ierobežojošas ceļa zīmes.

Šogad tiltu atjaunošanai un pārbūvei ir atvēlēti 6,4 miljoni eiro, kas, kā uzsver LVC, ir par maz, lai plānveidīgi samazinātu uzkrāto tiltu remonta deficītu. Pēc 2016. gada aprēķinu datiem un izmaksām, lai veiktu sliktā un ļoti sliktā stāvoklī esošo valsts autoceļu tiltu pārbūvi un atjaunošanu, nepieciešami vismaz 166,4 miljoni eiro.

LVC vērš uzmanību, ka, ja netiks veikti nepieciešamie tiltu pārbūves un atjaunošanas darbi, tiltu tehniskais stāvoklis turpinās pasliktināties un ir paredzami dažādi satiksmes ierobežojumi uz tiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!