Ceturtdien Igaunijā, Sāremā notikusi Valsts robežsardzes (VRS) jaunbūvējamā kuģa ķīļa ielikšanas svinīgā procedūra. Kuģa būvē šis ir viens no galvenajiem atskaites punktiem, ar ko faktiski tiek uzsākta kuģa būvniecība. Jaunbūvējamais kuģis tiks reģistrēts ar nosaukumu "Rānda".

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Svinīgajā pasākumā piedalījies VRS priekšnieks ģenerālis Gunārs Dāboliņš, VRS Ventspils pārvaldes priekšnieks pulkvežleitnants Aleksandrs Šukšins un iespējamais jaunā patruļkuģa kapteinis virsleitnants Renārs Zemnieks, kā arī tehniskie speciālisti, informē Valsts robežsardzes Preses un sabiedrisko attiecību dienesta priekšniece Dace Ūdre.

Valsts robežsardzes priekšnieks Dāboliņš uzsver jaunbūvējamā kuģa nozīmi: "Tas ir pirmais valsts sektorā būvētais kuģis kopš Latvijas Republikas neatkarības atjaunošanas. Šobrīd jūras robežas apsardzībā izmantotie kuģi gan VRS, gan Jūras Spēku rīcībā esošie nav būvēti tieši Latvijas vajadzībām, bet saņemti kā palīdzība no ārvalstīm.". Kuģa vārds "Rānda" ņemts no lībiešu valodas, kurā tas nozīmē "krasts", "jūrmala", arī "lībiešu krasts" – lībiešu vēsturiski apdzīvota teritorija Ziemeļkurzemes piekrastē. Ņemot vērā kuģa iespējamo dislokācijas vietu – Ventspils ostu, nosaukums abstrakti simbolizē tam noteikto uzdevumu – jūras robežas apsardzība. Kuģa nosaukums izvēlēts sadarbībā ar Līvõ kultūr sidām (Lībiešu kultūras centru) un portālu livones.lv. Ar šāda kuģa nosaukuma izvēli VRS vēlas uzsvērt kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanas nozīmi. Kuģa būvniecība notiek saskaņā ar VRS Galvenās pārvaldes 2006.gada 15.jūnijā Šengenas konvencijas finanšu programmas projekta "Robežapsardzības mobilitātes uzlabošana jūrā" ietvaros ar A/S "Baltic Workboats" noslēgto līgumu. Saskaņā ar līgumu uzņēmums 12 mēnešu laikā piegādās patruļkuģi, kura kopējā vērtība ir 3 345 300,00 eiro (ar PVN). Kuģis tiks būvēts 24 metrus garš ar spēju attīstīt ātrumu līdz 25 mezgliem. Pašlaik Valsts robežsardze jūras robežas apsardzībā, Latvijas Republikas teritoriālās jūras un Ekskluzīvās ekonomiskās zonas uzraudzībā izmanto divus kuģus – "Valpas", "Tiira" un četrus kuterus. Līdz ar to tikai četri no 11 ostu robežkontroles punktiem ir nodrošināti ar peldlīdzekļiem. Projekta "Robežapsardzības mobilitātes uzlabošana jūrā" mērķis ir palielināt Valsts robežsardzes mobilitāti uz Eiropas Savienības ārējās robežas. Projekta ietvaros paredzēta arī četru jūras patruļkuteru ar dīzeļa dzinējiem un ūdensmetējiem piegāde. Pēc projekta īstenošanas Valsts robežsardze būs pilnībā nodrošināta ar speciāli aprīkotiem peldlīdzekļiem un līdz ar to būs izpildītas Šengenas konvencijā noteiktās prasības par Eiropas Savienības ārējās jūras robežas apsardzību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form