Foto: AFP/Scanpix
Finanšu ministrijas (FM) un Eiropas Komisijas (EK) ekspertiem joprojām ir atšķirīgi viedokļi par Eiropas Savienības (ES) fondu investīciju apjomu transporta infrastruktūrā, nodarbinātības veicināšanā un inovāciju attīstībā, un sarunas šajos jautājumos tiks turpinātas.

Abās pusēs ir vienprātība par Latvijas izaicinājumiem 2014.-2020.gadā, bet vienošanās par efektīvākajiem risinājumiem tiks meklēta konstruktīva dialoga ceļā, šodien pēc FM un EK ekspertu tikšanās informēja FM.

Pušu tikšanās laikā šodien tika apspriesti maija sākumā sagatavotie 2014.-2020.gada ES fondu perioda plānošanas dokumentu - partnerības līguma un darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" - projekti un līdz šim ar EK nesaskaņotie investīciju prioritāšu jautājumi.

Latvija savas prioritātes definējusi Saeimas apstiprinātājā Nacionālajā attīstības plānā 2014.-2020.gadam un patlaban cenšas pamatot EK plānoto investīciju nozīmību ilgtspējīgas un sociāli iekļaujošas izaugsmes nodrošināšanā. Īpaši svarīgs ir jautājums par investīciju apjomu ceļos, ostās un Rīgas lidostā. EK ir norādījusi, ka plānotajam investīciju apjomam ir nepietiekams stratēģiskais pamatojums un, ņemot vērā ierobežoto finansējumu, priekšroka būtu jādod citām prioritātēm. Savukārt Latvija uzstāj, ka tieši ieguldījumi līdz šim nepietiekoši attīstītajā transporta infrastruktūrā veicinās uzņēmējdarbību un radīs nepieciešamās darba vietas.

Lai turpinātu sākto argumentācijas procesu, 23.maijā finanšu ministrs Andris Vilks (V) tiksies ar ES Eiropas Reģionālās politikas komisāru Johannesu Hānu. Tikšanās laikā ministrs skaidros un aizstāvēs Nacionālajā attīstības plānā definēto Latvijas pozīciju ES fondu investīciju plānošanā. Latvijai ir būtiski panākt EK atbalstu attīstības plānā un nozaru stratēģijās plānotajām investīcijām, lai nodrošinātu nepieciešamo izaugsmi ilgtermiņā, informēja FM.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!