Foto: DELFI

Pašreizējos laika apstākļos valsts uzņēmums "Latvijas Autoceļu uzturētājs" (LAU) uz valsts autoceļiem ar melno segumu labo satiksmei bīstamās jeb avārijas bedres - šogad saremontētas bedres 4000 kvadrātmetru platībā, pavēstīja kompānijā.

Tajā atzīmēja, ka satiksmei bīstamās bedres tiek labotas neatkarīgi no laika apstākļiem, jo bedres remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un nodrošināt satiksmes drošību.

"Šogad satiksmei bīstamās bedres ir saremontētas gandrīz 4000 kvadrātmetru platībā, no tām 83 % saremontētas februārī. Bedres galvenokārt veidojas uz novecojušiem autoceļu segumiem, kuru asfalta vecums jau ir 30 un vairāk gadu, jo uz tiem nav veikti regulāri virsmas atjaunošanas darbi un ir sliktā vai ļoti sliktā tehniskā stāvoklī. No 8901 kilometra melnā seguma valsts autoceļiem tādi ir 48%. Līdz ar atkušņa iestāšos un gaisa temperatūras svārstībām ap nulli satiksmes intensitātes rezultātā veidojas neprognozējams bedru apmērs. Bedru remontu visā valsts teritorijā veic 60 ceļu uzturētāju remontbrigāžu," klāstīja LAU.

Pēc tajā vēstītā, avārijas bedru remontam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju, kas ir vienīgā šādos laika apstākļos pielietojamā metode bedru remontam. Bedre tiek attīrīta un aizpildīta ar aukstā asfalta maisījumu. Sagatavotā bedre var būt mitra. Gadījumos, kad labošanas laikā nav iespējams ūdeni novadīt no bedres, ir pieļaujama satiksmes bīstamās bedres aizpildīšana arī ūdenī. Laika apstākļi neietekmē asfalta saķeri ar bedres virsmu un malām. Autotransports pāri saremontētajai bedrei var braukt uzreiz pēc darbu pabeigšanas.

"Iestājoties tehnoloģijai atbilstošiem laika apstākļiem, proti, diennakts vidējā gaisa temperatūra ir virs +5ºC grādiem, ceļu uzturētāji uzsāks masveida bedru remontu ar ierastajām tehnoloģijām uz melnā seguma valsts autoceļiem," pauda uzņēmumā.

Valstij piederošais LAU visā valsts teritorijā, izņemot Rīgas pilsētu, veic valsts autoceļu kompleksos uzturēšanas darbus, kā arī ražo būvmateriālus - dolomīta šķembas, drupināto granti un sagatavotās smiltis. LAU uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 tūkstoši kilometru, tostarp ar melno segumu ir autoceļš vairāk nekā astoņu tūkstošu kilometru, bet grants - gandrīz 12 tūkstoši kilometru. LAU veic ikdienas uzturēšanas darbus arī uz vairāk nekā 900 tiltu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!