Lai samazinātu sastrēgumus Rīgā darbadienu rītos un vakaros paredzēts ieviest jaunus ierobežojumus kravas autotransporta satiksmei pār tiltiem un pārvadiem, kā arī maģistrālajām ielām, otrdien vienojās Rīgas domes Satiksmes komiteja, portālu "Delfi" informēja domē.
Paredzēts aizliegt kravas transporta kustību pa Vanšu, Akmens un Salu tiltiem arī darbadienas vakaros no pulksten 16 līdz 19. Tāpat rītos un vakaros paredzēts ierobežot kravas transporta satiksmi pa Zemitānu, Deglava un Slāvu pārvadu.

Domes Satiksmes departaments konstatēja, ka pieaugot transportlīdzekļu skaitam un intensitātei, satiksmes plūsma pa pilsētas maģistrālajām ielām un tiltiem kļūst arvien apgrūtinātāka un palielinās sastrēgumi. Kravas automobiļu plūsma ir līdz pat 14% no kopējās plūsmas, kas savukārt samazina ielas vai tilta caurlaides spēju. Turklāt lēni braucošs kravas automobilis palēnina kopējo satiksmes plūsmu.

Pašlaik Rīgā darba dienās no plkst.7 līdz 10 ir noteikts kravas transportlīdzekļu, virs piecām tonnām, satiksmes aizliegums pa Akmens tiltu un Salu tiltu un ielām, kas ved uz tiem - Daugavgrīvas ielu, Vienības gatvi, Akmeņu ielu, Valguma ielu, Uzvaras bulvāri, Mūkusalas ielu, Krasta ielu, 11.novembra krastmalu, Eksporta ielu. Paredzēts šādus ierobežojumus noteikt arī vakaros no plkst 16. līdz 19. Paredzēts noteikt kravu transporta virs piecām tonnām satiksmes ierobežojumus darba dienās no plkst.7 līdz 10 un no plkst.16 līdz plkst.19 pār Zemitānu pārvadu no Ieriķu ielas un Vairoga ielas krustojuma centra virzienā, vienlaicīgi kravu transportam atļaujot labā pagrieziena manevru Brīvības ielas virzienā. Līdz šim bija atļauts labais pagrieziens tikai virzienā no Brīvības ielas.

Tāpat šajās rīta un vakara stundās plānots ierobežot kravas auto sartiksmi pār Deglava ielas pārvadu centra virzienā un pār Slāvu pārvadu abos virzienos. Kravu transporta satiksme joprojām būs atļauta Slāvu aplī un pārējos tā pieslēgumos. Slāvu pārvada apbraukšanai rekomendējam izmantot Krustpils ielu. Minētās satiksmes organizācijas izmaiņas pār Slāvu pārvadu ir iecerētas līdz Dienvidu tilta un tā pieslēgumu būvniecības pabeigšanai.

Lai kravu transporta vadītāji jau laikus būtu informēti par satiksmes organizācijas izmaiņām, ir paredzēts uzstādīt informatīvās ceļa zīmes. Šīs izmaiņas ir iecerētas kā īstermiņa risinājums straujās satiksmes intensitātes pieauguma radīto problēmu mazināšanai pār minētajiem pārvadiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!