Valsts pārvaldes funkciju audits liecina, ka vislielākās izmaksas atbalsta funkciju nodrošināšanā prasa autoparka uzturēšana – 18,8 miljonus latu, savukārt informācijas tehnoloģiju sistēmas nodrošināšanai un grāmatvedības uzturēšanai nepieciešami attiecīgi 8,9 un 7,6 miljoni latu, portālu "Delfi" informēja Ministru kabinets.

Tāpat funkciju audita komisija secinājusi, ka visvairāk darba slodzes izmantotas grāmatvedībā - 858, informācijas tehnoloģiju nodrošināšanā - 762, personāla vadībā - 468, autoparka uzturēšanā - 439.

Tēriņu mazināšanai audita komisija šīs funkcijas, izņemot finanšu vadību, rekomendē centralizēt. Lai to panāktu, komisija iesaka izveidot vienotu IT sistēmu, standartizēt pakalpojumus un procedūras, izstrādāt vienotus kvalitātes rādītājus un piemērot identiskus drošības kritērijus. Komisija vienojās, ka līdz aprīlim ir jāiesniedz priekšlikumi katras funkcijas - autoparka, IT sistēmas un grāmatvedības - optimizācijas iespējām.

Funkciju auditā arī aprēķināts, ka lielāko daļu informācijas tehnoloģiju izmaksās veido informācijas sistēmu iegāde un uzturēšana, kā arī personāla atlīdzības, sakaru un datu pārraides izdevumi. Tāpat aplēsts, ka valsts pārvaldē vidēji viena datorlietotāja vidējās izmaksas gadā ir 256 lati, mobilā telefona - 163 lati, stacionārā telefona - 129.

Funkciju auditu aizsāka pagājušajā gadā līdz ar uzstādījumu, ka radikāli jāreformē valsts pārvaldes funkcijas, kā arī institūciju, amatpersonu un darbinieku atbildību. Iecerēts, ka pēc audita valsts pārvalde kļūs savā uzbūvē vienkāršāka, tās uzturēšanai būs mazāk tēriņu, nedublēsies funkcijas un tiks novērstas citas nepilnības. Iedzīvotājiem valsts pārvaldes efektivizācija un samazināšana sniegs iespēju ērtāk un ātrāk saņemt valsts institūciju pakalpojumus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!