Foto: LETA

Ceturtdien Rīgā, Valsts ieņēmumu dienesta ēkā, Talejas ielā, kas atrodas starp Čiekurkalnu un Mežaparku, atklāts pirmais Valsts vienotais klientu apkalpošanas centrs (VVKAC), kura vadmotīvs būs "Ātrāk, ērtāk, izdevīgāk", informēja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM).

Līdz ar jaunā centra atklāšanu iedzīvotājiem turpmāk vairs nevajadzēs apmeklēt katru valsts iestādi atsevišķi, taupot savus resursus, to varēs izdarīt vienuviet - VVKAC. Šis ir pirmais tāda tipa klientu apkalpošanas centrs, bet pakāpeniski tādus plānots izveidot visā Latvijā.

Patlaban VVKAC var saņemt vairākus Nodarbinātības valsts aģentūras, Valsts darba inspekcijas, Valsts ieņēmumu dienesta un Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pakalpojumus. Ministrija pieļauj, ka tuvākajā laikā VVKAC tiks piedāvāti arī citu valsts iestāžu pakalpojumi. Šo valsts iestāžu pakalpojumus joprojām var saņemt arī iestāžu esošajās nodaļās/klientu apkalpošanas centros Rīgā un citur Latvijā, uzsver VARAM.

Citās pašvaldībās VVKAC izveide tiks sākta jau šogad, un patlaban norit vienošanās par to izveides kārtību. Saskaņā ar koncepciju Rīgā plānots izveidot vairākus klientu apkalpošanas centrus.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Kaspars Gerhards (VL-TB/LNNK) norāda, ka ministrija vienlaicīgi strādā divos šķietami pretrunīgos virzienos - attīstot gan modernu digitālo saziņu, gan saziņu klātienē. Tomēr patiesībā pretrunu šādā rīcībā neesot, jo iedzīvotājiem jāspēj saņemt pakalpojumi tādā veidā, kādā tas ir visērtāk. Turklāt iedzīvotāju lielā interese liecinot, ka valstij ir jāpiedāvā abu veidu pakalpojumi - gan klātienes, gan arī elektroniskie. "To var salīdzināt ar grāmatu lasīšanu - lai gan ir pieejamas arvien ērtākas iespējas lasīt grāmatas elektroniskā formā, papīra grāmatas aizvien ir pieprasītas," skaidro ministrs.

Sveicot ar centra atklāšanu, Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V) pauda gandarījumu, ka valsts iedzīvotājiem piedāvā iespēju nokārtot dažādus ar valsti un pašvaldībām saistītus pakalpojumus vienuviet. Viņa pauda cerību, ka pēc VVKAC centru izveides arī citās pašvaldībās iedzīvotāji pārliecināsies, ka šāds pakalpojums ir ļoti ērts.

Saskaņā ar VARAM izstrādāto un valdībā akceptēto koncepciju valsts un pašvaldību vienotos klientu centrus izveidos 89 novadu nozīmes un 21 reģionālas nozīmes centrā. Savukārt līdz 2020.gadam ir paredzēta šādu centru izveide arī deviņos nacionālas nozīmes attīstības centros.

Klientu centri tiks izveidoti saskaņā ar vienas pieturas aģentūras principu, nodrošinot iedzīvotāju un uzņēmēju vajadzībām atbilstošu publisko pakalpojumu klātienes sniegšanas organizēšanu un pakalpojumu pieejamību klātienē. Vienlaicīgi tiks mazināts administratīvais slogs un uzlabota uzņēmējdarbības vide, paaugstināta publiskās pārvaldes darba efektivitāte.

Valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros būs pieejami Valsts ieņēmumu dienesta, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes, Nodarbinātības valsts aģentūras, Uzņēmumu reģistra, Valsts zemes dienesta un Lauku atbalsta dienesta sniegtie pakalpojumi.

Lai noskaidrotu, vai šāds modelis darbojas efektīvi, pagājušajā gadā Valmierā, Daugavpilī, Rojā un Aucē tika īstenoti pilotprojekti. Izvērtējot rezultātus, secināts, ka šāds modelis ir dzīvotspējīgs un rezultatīvs. Labas atsauksmes par klientu centriem pauduši arī paši iedzīvotāji, norāda VARAM.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!