Foto: AFI

Ja dotācijā netiks piešķirti visi pieprasītie 58 miljoni latu, iespējama biļešu cenas paaugstināšana Rīgas sabiedriskajā transportā, informēja pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
"Esošais budžeta projekts balstās uz pašu ieņēmumiem pie biļetes cenas 30 santīmi un uz plānoto dotāciju. Ja netiks saņemta nepieciešamā dotācija, būs jāpaaugstina maksa par braucienu," sacīja Bemhens.

Rīgas pašvaldība, atlaižu kompensēšanai sabiedriskajā transportā, no valsts nākamgad 16 miljonu vietā saņems vien 6,7 miljonus latu, tā pirmdien tikšanās laikā ar Rīgas mēru Jāni Birku (TB/LNNK) apliecināja finanšu ministrs Oskars Sprudziņš (TP). Reāli tas nozīmē tikai 4 miljonu latu dotācijas palielinājumu, jo 2,7 miljoni latu jau ir līdzšinējā valsts dotācija Rīgai.

"Atklāts paliek jautājums – kur Rīga ņems atlikušos 10 miljonus, lai segtu zaudējumus un nodrošinātu atlaides sabiedriskajā transportā?" sacīja Birks, piebilstot, ka pašvaldība tomēr vēl cer, ka valsts pildīs likumā noteiktās saistības un segs zaudējumus pilnā apmērā.

Sarunas, kurās nepiedalījās satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP/LC), nolemts turpināt plašākā lokā, iekļaujot lielās pašvaldības, kuras saskaras ar līdzīgu problēmu.

Jau ziņots, ka 2006.gadā dotācijā "Rīgas satiksme" no pašvaldības saņēma 35 miljonus latu, bet šogad plānots saņemt 41 miljonu latu.

Rīgas sabiedriskā transporta prognozētās izmaksas 2008.gadā ir vairāk nekā par 19 miljoniem latu lielākas nekā 2007.gadā plānotās.

"Rīgas satiksme" prognozē, ka ieņēmumi no pārdotajām biļetēm 2008.gadā, saglabājoties esošajam braukšanas tarifam - 30 santīmiem, pieaugs par 1,7 miljoniem latu, tādējādi par 17 miljoniem pieaug nākamgad nepieciešamā dotācija, veidojot 58 miljonus latu.

Kopējie sabiedriskā transporta pakalpojuma izdevumi 2008.gadā veido vairāk nekā 100 miljonus latu. 52% no tiem veido izdevumi darba samaksai, 28% - energoresursiem, degvielai, rezerves daļām, materiāliem un citiem pakalpojumiem. 15% veido nolietojums, savukārt 5% ir bankas aizdevumu procentu atmaksai nepieciešamie līdzekļi.

2008.gadā plānots pārvadāt 265 miljonus pasažieru, no kuriem tikai 33% procenti maksā pilnu cenu, iegādājoties vienreizējās braukšanas biļetes, norādīja Bemhens.

34 miljoni pasažieru sabiedrisko transportu izmanto bez maksas, savukārt 118 miljoni izmanto Rīgas domes piešķirtās atlaides. Attiecīgi ieņēmumi no pārdotajām biļetēm tiek prognozēti 39,8 miljonu latu apmērā, kas ir par 1,7 miljoniem latu vairāk, nekā plānots 2007.gadā.

Ja šogad vidējā alga sabiedriskajā transportā nodarbinātajiem veido 484 latus pirms nodokļu nomaksas, tad nākamgad to saskaņā ar Deleģēšanas līgumu starp Rīgas domi un "Rīgas satiksmi" un atbilstoši Darba koplīgumam ar uzņēmuma arodorganizācijām plānots palielināt līdz 611 latiem.

Lielākais darba samaksas pieaugums plānots transportlīdzekļu vadītājiem, ņemot vērā to nozīmi sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā un nepieciešamību sasniegt transporta nozarē konkurēt spējīgu atalgojumu, stāstīja Bemhens.

Izmaksu pieaugums energoresursiem, rezerves daļām, materiāliem, komunālajiem un citiem pakalpojumiem prognozēts atbilstoši inflācijai 7% apmērā, kā arī plānotajam tarifa pieaugumam par siltumenerģiju, dabasgāzi un citiem. Elektroenerģijas, kas nepieciešama elektrotransporta nodrošināšanai, izmaksu pieaugums plānots 15% apmērā.

2008.gadā plānots pieaugums nolietojumam, kas saistīts ar nepieciešamību atjaunot pamatlīdzekļus un ar kapitālieguldījumiem infrastruktūras atjaunošanai. Savukārt izmaksas kredītu pamatsummu un kredītu procentu atmaksai plānotas saskaņā ar noslēgtajiem aizdevuma līgumiem un piešķiro kredītu atmaksas grafikiem, kā arī plānotajiem kredītiem investīciju projektu realizācijai.

Galvenās pozīcijas 2008.gada investīciju projektā ir jau uzsāktā trolejbusu parka modernizēšana, elektroniskās norēķinu sistēmas ieviešana, kā arī tiks turpināts darbs pie infrastruktūras atjaunošanas. Nākamgad plānots sākt darbu pie 6.maršruta tramvaja līnijas infrastruktūras modernizēšanas un pielāgošanas zemās grīdas tramvaja vajadzībām.

"Rīgas satiksmes" 2008.gada budžeta projekts un investīciju plāni izstrādāti, ievērojot 2005.gada 13.jūlijā noslēgtajā Deleģēšanas līgumā iestrādātos pamatprincipus, kā arī lai īstenotu Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta attīstības koncepciju 2005.-2018.gadam.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form