Dzelzceļa posma Rīga-Liepāja 200. kilometrā uz Tores stacijas pusi starp sliedēm vēl ir palikusi nesavākta 30 centimetru plata un 100 metrus gara šķidrā kurināmā josla, kas piektdienas vakarā izlija no bojātas cisternas.
Galvenās izplūdes vietās — 200. kilometrā, 202. kilometrā un Tores stacijā — šķidrais kurināmais ir savākts, — to šodien pārbaudes laikā konstatēja Liepājas Reģionālās vides pārvaldes priekšnieks Leonīds Zeļenskis un ekosistēmu inspektore Maruta Kaminska.

Minētā josla ir izveidojusies starp galvenajām izplūdes vietām, dzelzceļa sastāvam braucot. Kā aģentūrai LETA sacīja Kaminska, no bojātās cisternas izlijušais šķidrums nav izplūdis tālāk kādā upē vai ezerā. Tāpat arī lietus ūdeņi to nav aizsnesuši tālāk.

Jau ziņots, ka šonakt dzelzceļa posmā Liepājas rajonā ir pabeigta no dzelzceļa cisternas izlijušā šķidrā kurināmā savākšana.

Pirmdien Liepājā ieradīsies VAS “Latvijas dzelzceļš” pārstāvji, lai noskaidrotu, cik liels daudzums degvielas noplūdis, no kurienes krava nākusi un kam tā pieder.

LETA jau ziņoja, ka piektdien ap pulksten 21 Liepājas rajona dzelzceļa posmā Durbe — Tadaiķi — Tore — Liepāja tika konstatēta vairāku tonnu šķidrā kurināmā noplūde no bojātas cisternas.

Kā aģentūru LETA iepriekš informēja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta centrālajā sakaru punktā, ir zināms, ka Torē noplūdušas apmēram 0,5 tonnas šķidrā kurināmā , bet Tadaiķos — 4 līdz 5 tonnas.

Noplūde notikusi, jo pagaidām nenoskaidrotu iemeslu dēļ vienā no dzelzceļa sastāvā esošajām cisternām radusies sūce. Cisternas tilpums bijis 60 tonnu, taču pagaidām vēl nav noskaidrots, cik daudz no kopējā daudzuma izlijis.

Kā iepriekš informēja Kaminska, vislielākā noplūde konstatēta dzelzceļa posma Rīga — Liepāja 200 kilometrā. Kā sacīja Kaminska, šķidrais kurināmais Torē noplūdis 5 metru garā posmā, 200. kilometrā — 90 metru garā joslā un 202. kilometrā 10 metru garā joslā.

Kurināmais no bojātas dzelzceļa cisternas ieplūdis grāvī un nav tālāk aizplūdis uz kādu upi vai ezeru, arī lietus ūdeņi to nav aizskalojuši plašāk.

VAS ‘’Latvijas dzelzceļš’’ ir sākusi dienesta izmeklēšanu, lai noskaidrotu vainīgās personas, no kurienes krava ir nākusi un kam tā pieder. Iespējams, ka dzelzceļa sastāvs nācis no Krievijas uz Liepājas ostu kā tranzīta krava.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!