Vienam ierēdnim darba vieta nedrīkstēs pārsniegt 18 kvadrātmetrus
Foto: DELFI

Valsts iestāžu nomātās biroja telpās, kas paredzētas valsts administratīvo funkciju izpildei, lietderīgā platība uz vienu darbinieku nedrīkstēs pārsniegt 18 kvadrātmetrus - šādas normas būs jāiestrādā likumā par valsts un pašvaldību mantas šķērdēšanas novēršanu.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Ministru kabinets (MK) otrdien, iepazīstoties ar Finanšu ministrijas (FM) informāciju par risinājumiem optimālo un finansiāli izdevīgu iestāžu izvietojumu valsts īpašumā esošajās ēkās, uzdeva ministrijai sagatavot izmaiņas likumā, paredzot 18 kvadrātmetru robežu.

Biroju telpu lietderīgajā platībā neieskaitīs telpas, kas nav paredzētas valsts iestāžu administratīvo funkciju izpildei, piemēram, iestāžu centralizētie arhīvi, klientu apkalpošanas centri, konferenču centri, tiesu telpas, ēdināšanas bloki, ieslodzījumu vietu pārvaldes bloki, liecina FM sniegtā informācija.

FM ziņojumā secinājusi, ka valsts iestādes izvēlas nomāt nevajadzīgi plašas telpas. Turklāt, valsts iestāžu racionālu izvietošanu apgrūtina informācijas trūkums par potenciālajiem valsts nomas objektiem.

Lai valsts iestādes lietotu nekustamos īpašumus par iespējami zemāko cenu, neierobežojot noteikto valsts funkciju izpildi, FM ieteikusi noteikt maksimālo platību valsts iestādēs strādājošajiem un pienākumu valsts iestādēm sniegt informāciju par nomātajiem īpašumiem.

Valdība arī uzdeva FM apkopot informāciju par valsts iestāžu nomātajiem īpašumiem un vērtēt iespēju valsts iestādes pārvietot uz iespējami lētākām valsts īpašumā esošajām telpām. Valdība pie šī jautājuma atgriezīsies pēc mēneša.

Vienlaikus valdība atbalstīja arī noteikumus par valsts nekustamā īpašuma pārvaldes principiem un kārtību. Valdības atbalstītie principi ir uzturēt valsts nekustamo īpašumu saskaņā ar normatīvu prasībām, veicināt valsts nekustamā īpašuma uzlabošanu, izmantot īpašumu efektīvi un ekonomiski lietderīgi, ievērojot noteiktās vides aizsardzības prasības un citas.

Jau ziņots, ka pērn
FM darba grupa izstrādājusi vienotas apjoma un kvalitātes prasības publiskās pārvaldes darba telpām
, kas cita starpā nosaka arī, ar kādu krāsu jākrāso sienas, kādas mēbeles drīkst atrasties telpā un cik mapēm paredzēti plaukti drīkst būt dažādu līmeņu publiskās pārvaldes darbiniekiem. Jaunās prasības paredzēts attiecināt uz jaunceļamajām valsts pārvaldes ēkām.

FM, piemēram, piedāvāja paredzēt, ka augstākā līmeņa vadītāja kabinetam ar apspriežu telpu būs jābūt 24 kvadrātmetru platībā, vidējā līmeņa vadītājam - 18 kvadrātmetri, zemākā līmeņa vadītājam - 16 kvadrātmetri. Vienvietīgs ierēdņu darba kabinets drīkstēs būt 10 kvadrātmetrus plašs, bet divvietīgs - 12 kvadrātmetri.

FM piedāvāja arī noteikt, kā iestāžu telpas iekārtojamas. Piemēram, standarta biroja telpā paklāja virskārtas svaram jābūt ap 600 gramiem uz kvadrātmetru, virskārtas augstums nedrīkst pārsniegt 3,2 milimetrus, dūrienu blīvumam jābūt 340 000 uz kvadrātmetru. Paklājam jābūt gatavotam no poliamīda diega 6,6 vai analoga. Savukārt linolejam jābūt 0,65 – 1 milimetru biezam, antibakteriālam un fungicidālam, tam nav jāuzklāj aizsargemulsija.

Sienām standarta birojā jābūt gludām, krāsotām ar pusmatētu ūdens dispersijas akrilāta krāsu ar spīduma koeficientu 7, kas iztur 2000 – 10 000 tīrīšanas ciklus. Toties kāpņu telpā sienas varēs krāsot ar pusspīdīgu ūdens dispersijas akrilāta krāsa, kuras spīduma koeficients ir 20.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form