Lai vienkāršotu birokrātiskās procedūras, līdz šā gada beigām plānots ieviest vienas pieturas aģentūras principu valsts pārvaldes sektorā Eiropas Savienības (ES) Pakalpojumu direktīvas darbības jomā esošajiem pakalpojumiem.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Ekonomikas ministrija norāda, ka vienas pieturas aģentūras principa ieviešanas norit atbilstoši Ministru kabineta noteiktajiem uzdevumiem un to izpildes termiņiem. Vienas pieturas aģentūras principa ieviešana valsts pārvaldē ir jānodrošina līdz šā gada beigām.

Latvijā patlaban ir identificēti 78 dažādu valsts iestāžu sniegtie pakalpojumi, kas ietilpst direktīvas regulējumā.

Paredzēts, ka vienas pieturas aģentūras princips sniegs iespēju ikvienam ES dalībvalsts komersantam savu pakalpojumu sniegšanu citās ES dalībvalstīs, proti, nepieciešamās atļaujas saņemt vai pieteikt attālināti - vienā kontaktpunktā.

Ieviešot vienas pieturas aģentūras principu, uzņēmēji valsts iestāžu pakalpojumus un vajadzīgo informāciju, veidlapas un dokumentus varēs saņemt vienuviet.

Savukārt saņemt dokumentus un pieteikumus, kā arī lēmumus un atbildes uz iesniegtajiem pieteikumiem varēs elektroniski.

Saskaņā ar Ministru kabineta rīkojumu, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (RAPLM) ir atbildīgā iestāde par tehnoloģisko risinājumu izstrādi un nodrošināšanu.

Pēc pakalpojumu apzināšanas un apkopotās informācijas analīzes, RAPLM sadarbībā ar nozaru ministrijām izvērtēs iespējas pakalpojumus vienkāršot un pilnveidot, skaidro EM.

Tāpat paralēli notiek pakāpeniska informācijas par publiskajiem pakalpojumiem ievadīšana Publisko pakalpojumu katalogā, kas publicēts valsts informācijas portālā "www.latvija.lv", kas vienas pieturas aģentūras principa ieviešanā tiek izmantotas kā nulles cikla platforma.

Saimnieciskās darbības veicējam koncepcija paredz veikt pasākumus situācijas uzlabošanai, lai netiktu nepamatoti tērēti saimnieciskās darbības veicēja papildu finanšu, laika un cilvēkresursi.

Risinājums paredz elastīgu pieeju elektronisko procedūru kārtošanai vienas pieturas aģentūras punktā.

Atkarībā no atbildīgo institūciju iesaistes pakāpes un rakstura, izpildāmo procedūru skaita, secības un sarežģītības katrai no pakalpojumu darbībām tiks noteikta viena no trim komunikācijas formām - publisko pakalpojumu katalogs, konsultācijas saimnieciskās darbības veicējam vai automatizēts e-pakalpojums.

Risinājuma īstenošanai nepieciešamais finansējums no 2009.gada līdz 2012.gadam ir 1 176 550 latu, tostarp līdzfinansējums no valsts budžeta - 401 350 latu.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form