Foto: LETA
E-paraksta portālā, kas sāka darboties šī gada 1.februārī, autentificējušies un pieteikumus aizpildījuši 5610 cilvēki, un 2067 no tiem jau kļuvuši par e-paraksta lietotājiem - kādā no Latvijas bibliotēkām ieguvuši savu virtuālo e-parakstu, informē projekta ieviesēji.

No ceturtdienas e-paraksta portāla pielietojums kļuvis vēl plašāks - tajā ir iespēja elektroniski iesniegt parakstītu pieteikumu "UniCredit Leasing" līzinga saņemšanai. Šis uzņēmums ir pirmais finanšu sektora pārstāvis Latvijā, kura klienti bez maksas varēs e-paraksta portālā pieteikumu ne tikai parakstīt, bet, izmantojot automātisko dokumentu nosūtīšanas sistēmu, uzreiz nogādāt adresātam. Tas nozīmē, ka parakstītais dokuments nav pat jāsūta pa e-pastu.

Portālā www.eparaksts.lv varēs pieteikties "UniCredit Leasing" līzinga finansējuma saņemšanai jaunu vai lietotu automašīnu iegādei, kā arī industriālo iekārtu līzingam, informē projekta ieviesēji.

"Iespēja nosūtīt parakstīto dokumentu adresātam ir viens no pakalpojumiem, kā attīstīšanai arī turpmāk pievērsīsim lielu uzmanību," saka e-paraksta ieviesēja Latvijas Valsts radio un televīzijas centra (LVRTC) valdes priekšsēdētājs Jānis Bokta. "Tāpat izskatām iespēju ieviest rīku, ar kura palīdzību lietotājs varēs autentificēties elektroniski, proti – ar iesniegumu nebūs jādodas pat uz bibliotēku. Īpaši nozīmīgi tas būs mūsu ārvalstīs dzīvojošajiem tautiešiem, kas arī izrādījuši lielu interesi par iespēju pieteikties interneta e-parakstam." Visvairāk jautājumu šajā sakarā saņemti no latviešiem Īrijā, Anglijā un Skandināvijā, kā arī no ārvalstu, piemēram, Ukrainas, uzņēmējiem.

E-paraksta portāls tika atklāts šī gada 1.februārī. Tas ir unikāls risinājums ne tikai Latvijā, bet arī Eiropā – e-paraksts ir lietojams interneta vidē, tam nav nepieciešamas viedkartes, īpašas ierīces un programmatūra. E-paraksta projekta izstrādātājs ir LVRTC.

E-paraksts nodrošina ērtu un tiesiski saistošu komunikāciju ar Latvijas valsts institūcijām, bankām, telekomunikāciju pakalpojumu sniedzējiem, līgumu slēgšanai uzņēmējdarbības vidē vai oficiālai saziņai ar ES institūcijām Briselē. Tas ir būtisks priekšnoteikums, lai Latvija tiktu ierindota vienā no augstākajām vietām to Eiropas valstu vidū, kas nodrošina IT sertifikācijas pakalpojumus.

Autentifikācija e-paraksta mājas lapā notiek ar bankas lietotāja numuru un kodu karti vai kodu kalkulatoru. Pašlaik tas iespējams banku "Swedbank", SEB un "Citadele" klientiem. Portālā autentificēties var arī esošie e-paraksta lietotāji, izmantojot viedkarti. Dokumentu parakstīšanai lietotājs izmanto PIN kodu, ko saņem e-paraksta saņemšanas brīdī, un paša radīto paroli.

Pašlaik eParakstam pieteikties var LVRTC klientu apkalpošanas centros, kas izvietoti 60 bibliotēkās visā Latvijā. Piesakoties līdzi jāņem pase un pieteikuma anketa, ko var aizpildīt un izdrukāt mājas lapā www.eparaksts.lv vai uz vietas bibliotēkā. Pēc tam visa darbība notiek, autentificējoties portālā. Paralēli jaunajai e-paraksta tehnoloģijai, arī turpmāk varēs iegādāties un izmantot e-paraksta viedkartes.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!