VK: IeM nepareizi aprēķina tēriņus par auto glabāšanu; policija nepamatoti prasa maksāt par sabiedriskās kārtības nodrošināšanu
Foto: LETA

Iekšlietu ministrija (IeM) un tās iestādes nenodrošina pareizu maksas pakalpojumu izcenojumu un normatīvajos aktos noteikto atgūstamo izdevumu aprēķinu un savlaicīgu atgūšanu, kā arī ir pieļāvušas normatīvo aktu pārkāpumus, piemēram, nepamatoti iekasējot maksu par sabiedriskās kārtības nodrošināšanu, revīzijā konstatējusi Valsts kontrole (VK).

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Revīzijā secināts, ka Nodrošinājuma valsts aģentūra (NVA), aprēķinot administratīvo pārkāpumu lietās izņemto transportlīdzekļu glabāšanas izdevumus, ir nepamatoti palielinājusi izdevumu apmēru, bet Valsts policija (VP) ir nepamatoti saņēmusi maksu par sabiedriskās kārtības un drošības nodrošināšanu gadījumos, kad šādu pakalpojumu sniegšana par maksu nav paredzēta - sapulču un gājienu laikā, privātu personu automašīnu pavadīšanu, ceļu satiksmes regulēšanu un slēgšanu elektrolīniju remonta, filmu uzņemšanas, ceļu remontu, autobraucēju aptauju laikā.

VP preses pārstāve Lita Juberte portālam „Delfi" norādīja, ka VK atzinumā akcentējusi "terminu interpretāciju dažādos normatīvajos aktos" - Publisko izklaides un svētku pasākumu drošības likums, kā arī Ministru kabineta (MK) noteikumi par VP sniegto maksas pakalpojumu cenrādi, un nav minēts, ka VP būtu veikusi kādas pretlikumīgas darbības.  

VK atzinumā īpaši akcentēts maksas pakalpojuma cenrāža interpretācijas jautājums, gadījumos, kuros, kā atzīst VK, nereti ir grūti nodalāms VP darbs „dienesta funkciju ietvaros" vai arī „maksas pakalpojuma ietvaros".

Lai turpmāk novērstu situācijas ar „nepamatotu" pakalpojuma sniegšanu, VK ieteikusi papildināt maksas pakalpojuma cenrādi ar iztrūkstošajām pozīcijām, kā arī vēlreiz izvērtēt kritērijus, kuros gadījumos VP darbiniekiem jāveic konkrētais uzdevums bez maksas, kuros par maksu.

Juberte piebilda, ka VP vienmēr ir strādājusi pēc principa - par komercpasākumiem, kuros to organizatori iegūst peļņu, arī VP ir pamats piemērot maksas pakalpojuma cenrādi. VP jau tagad ir sākusi darbu pie VK atzinumā minēto trūkumu novēršanas un attiecīgo normatīvo aktu pilnveidošanas.

Kā portāls "Delfi" uzzināja VK, NVA Finanšu un grāmatvedības nodaļas vadītāja sagatavotajos lēmumos par transportlīdzekļu glabāšanas izdevumu samaksu par 917 480 latiem iekļautie izdevumi ir bez pamatojuma palielināti.

Visos gadījumos, kad sodītās personas bija apstrīdējušas lēmumus, atgūstamā summa tika samazināta. Piemēram, Finanšu un grāmatvedības nodaļas vadītājs ir pieņēmis lēmumu par izdevumu samaksu par 4620 latiem, bet NVA direktors transportlīdzekļa glabāšanas izdevumus ir samazinājis par 4144 latiem un noteicis atmaksājamo summu 476 latu apmērā. Glabāšanas izdevumi tika samazināti tāpēc, ka transportlīdzekļa realizācija nebija uzsākta normatīvajos aktos noteiktajā termiņā, bet 518 dienas vēlāk.

Revīzijas laikā NVA nebija sagatavojusi un nosūtījusi lēmumus par izdevumu samaksu par 1779 transportlīdzekļiem, kas realizēti laika posmā no 2009.gada 8.decembra līdz 2012.gada 30.jūnijam.

Tāpat IeM padotības iestādes nav izveidojušas pietiekamu kontroles sistēmu, lai nodrošinātu savlaicīgu naudas sodu un alkohola koncentrācijas, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmes pārbaužu izdevumu atgūšanu no sodītajām personām un lēmumu nodošanu piespiedu izpildei, kā arī Sodu reģistra dati nav izmantojami samaksas kontrolei.

No 524 izlases kārtībā pārbaudītajiem gadījumiem, kad Sodu reģistrā uzrādīta informācija, ka naudas sodi nav samaksāti un nav nodoti piespiedu izpildei, saskaņā ar administratīvo pārkāpumu lietai pievienotajiem dokumentiem tikai 37 gadījumos jeb 7% gadījumu faktiski nebija uzsākta piespiedu izpilde.

Tāpat IeM Informācijas centra maksājumu apstrādes sistēmā ir uzkrāta informācija par 540 551 maksājumiem par kopumā 47 938 709 latiem, kas nav identificēti.

Revīzijā VK neguva pārliecību, ka pakalpojumi, kas saistīti ar sabiedriskās kārtības nodrošināšanu publiskajos pasākumos, ir sniegti atbilstoši likumā "Par policiju" un "Publisku izklaides un svētku pasākumu drošības likumā" noteiktajiem mērķiem un kārtībai, kā arī nav iespējams nodalīt Valsts policijas un Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta funkciju ietvaros īstenotos pasākumus no maksas pakalpojumiem.

Pēc revīzijas „Iekšlietu ministrijas padotības iestāžu pašu ieņēmumu likumība un valsts nodevu un naudas sodu iekasēšanas atbilstība normatīvo aktu prasībām" IeM ir sniegti 12 ieteikumi, kurus tā apņēmusies ieviest līdz 2013.gada 30.decembrim.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form