Kā norādīja VKPAI vadītājs, lēmums pieņemts "sakarā ar Rīgas brīvostas vadītāja Leonīda Loginova, Ministru prezidenta biedra un satiksmes ministra vietas izpildītāja Aināra Šlesera (LPP), Rīgas domes priekšsēdētāja Gundara Bojāra (LSDSP), Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Andra Amerika (LPP) un AS "Latvijas Dzelzceļš" ģenerāldirektora Andra Zorgevica izteikumiem".
Dambis skaidroja, ka 21.jūlijā notikušajā Šlesera rīkotajā izbraukuma sanāksmē par Rīgas brīvostas attīstības jautājumiem VKPAI izteikti asi pārmetumi par Komētforta dambja un Daugavas grīvas krastu fortifikācijas būvju kompleksa iekļaušanu valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā.
Kā jau ziņots, sanāksmē tika nolemts izvērtēt iespēju Rīgas brīvostā strādājošo uzņēmumu darbību pārcelt tuvāk jūrai, lai atbrīvotu Rīgas centru no kravas automašīnu kustības un izmantotu Rīgas brīvostas kapacitāti jūras tuvumā.
Kā sanāksmē atzina ministri, Rīgas pašvaldības un ostas pārstāvji, pagaidām darbības pārcelšanu kavē dabas liegumi un piejūras teritorijā esošie objekti, kuriem piešķirts kultūrvēsturiska pieminekļa statuss. Tāpat, izlemjot brīvostas uzņēmumu darbību pārcelt tuvāk jūrai, būtu nepieciešams izbūvēt dzelzceļa un automašīnu pievedceļus, kā arī citu infrastruktūru.
Sanāksmē tika nolemts apsvērt iespēju daļēji nojaukt Komētforta dambi, kas lielākiem kuģiem traucē izmantot Daugavgrīvā esošās piestātnes, jo tie nevar apgriezties.
Dambis iepriekš sacīja, ka šis objekts ir vietējas nozīmes vēsturisks piemineklis, kura statusu var mainīt, ja tas zaudē vērtību. Viņš skaidroja, ka pašreiz, lai kaut ko mainītu, būtu jāpārskata pilsētas attīstības plāns un jāveic grozījumi.