Foto: DELFI Reporter
Kontu pabalstu un pensiju saņemšanai jau mainījuši aptuveni 83% cilvēku, kas tos iepriekš saņēmuši ar AS "Latvijas Krājbankas" ("Krājbankas") starpniecību, liecina Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) dati par apstrādātājiem pieteikumiem.

Pensijas un pabalstus "Krājbankas" kontos saņēma aptuveni 88 000 klientu, no tiem pensijas un sociālā nodrošinājuma pabalstus - 58 000.

VSAA filiāļu darba laiks tika pagarināts dienās, kad tika apturēta "Krājbankas" darbība. Lai apmaksātu virsstundu darbu, papildu līdzekļi netiks pieprasīti, bet tiks izmatota VSAA budžetā esošā ietaupījums, kas šogad izveidojās darbinieku slimošanas dēļ.

Nepieciešamais līdzekļu apjoms teritoriālo nodaļu darbinieku virsstundu darba apmaksai būs zināms vēlāk, norādīja Olupe.

VSAA iesniegumus par konta maiņu turpinās pieņemt arī turpmāk.

Iesniegumu veidlapas par konta maiņu ir pieejamas aģentūras nodaļās, mājaslapā un banku filiālēs. Tiek pieņemti arī brīvā formā rakstīti iesniegumi, ja norādīta visa nepieciešamā informācija. Tos var iesniegt, ierodoties aģentūrā personīgi, vai arī sūtīt pa pastu, savukārt e-paraksta īpašnieki konta maiņu var pieteikt elektroniski, bet tie cilvēki, kam ir pārvietošanās grūtības, var izmantot tuvinieku, kaimiņu vai sociālo darbinieku palīdzību, lūdzot viņiem nogādāt iesniegumu VSAA.

Pēc informācijas sniegšanas par jaunu bankas kontu cilvēks VSAA maksājumus saņems ne vēlāk kā piecu darba dienu laikā.

VSAA atgādina, ka nesaņemto pensiju klienti var saņemt par trīs iepriekšējiem gadiem, bet pabalstus - par vienu iepriekšējo gadu, ko varēs izdarīt arī tie "Krājbankas" klienti, kam patlaban nav iespējas operatīvi nomainīt kontu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!