Ņemot vērā, ka Akmens tiltu paredzēts slēgt privātajam transportam, sākotnēji plānotā tuneļa vietā Uzvaras bulvāri varēs šķērsot pa divām gājēju pārejām, paredz pirmdien Rīgas domē (RD) galīgajā redakcijā apstiprinātais detālplānojums Daugavas kreisā krasta teritorijai Akmens tilta apkaimē.
Šāds lēmums pieņemts, pamatojoties uz Rīgas pilsētas attīstības plānu, kurā noteikts, ka 2018. gadā pa Akmens tiltu kursēs tikai sabiedriskais transports un privātajam autotransportam tilts būs slēgts. Līdz ar to, mazināsies satiksmes intensitāte Akmens tilta galā un gājēju tunelis zem Uzvaras bulvāra nav nepieciešams.

Detālplānojumā iekļauti risinājumi transporta infrastruktūras attīstībai tiešā Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) un Rīgas koncertzāles tuvumā, ievērojot arī tuvākajā desmitgadē paredzēto attīstību Pārdaugavā - proti, to, ka šajā rajonā taps arī RD administratīvais centrs un virkne augstceltņu, to vidū gan biroju, gan dzīvojamās mājas. Vienlaikus detālplānojumā ieskicētas arī publiskās ārtelpas attīstības iespējas.

Detālplānojuma apstiprināšana ļauj turpināt LNB infrastruktūras objektu projektēšanu, tai skaitā plānot inženiertīklu izbūvi, kas ir nozīmīgi ne tikai bibliotēkai un koncertzālei, bet gan daudz plašākai teritorijai Daugavas kreisajā krastā. Pamatojoties uz akceptēto detālplānojumu, valsts aģentūra "Jaunie "Trīs brāļi"" tuvākajos mēnešos uzsāks sarunu procedūru ar arhitektu Andi Sīli par Rīgas koncertzāles būvprojekta izstrādi, kā arī gatavos Ministru kabineta un RD līgumu par valsts un pašvaldības sadarbību Rīgas koncertzāles projekta īstenošanā, lai konkrētāk nodalītu dažādu institūciju kompetenci un atbildību ar Daugavas kreisā krasta attīstību saistītu infrastruktūras projektu realizēšanā.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!