Valdības komiteja pirmdien akceptēja valsts vispārējās izglītības standartus, kas nosaka obligāto saturu, vērtēšanas principus un kārtību.
Vispārējās izglītības programmu veido vairāki virzieni - vispārizglītojošā virziena izglītības programmas, humanitārā un sociālā virziena izglītības programmas, matemātikas, dabaszinātņu un tehnikas virziena izglītības programmas un profesionāli orientētā virziena izglītības programmas.

Standarts paredz, ka katram skolēnam ir jāiegūst vērtējums visos izglītības programmas mācību priekšmetos un valsts pārbaudes darbos.

Projektā paredzēts, ka skolēna sasniegumi tiek vērtēti ballu ballu skalā. Savukārt kārtējā pārbaudē, kurā nevar izmantot kritērijus vērtējumam desmit ballu sistēmā, skolotājs var vērtēt ar "ieskaitīts - neieskaitīts".

Valsts pārbaudes darbi par vispārējās izglītības ieguvi ir eksāmeni divos visiem izglītības programmu virzieniem obligātajos mācību priekšmetos, eksāmens vienā izglītības iestādes noteiktā mācību priekšmetā, divi eksāmeni skolēna izvēlētos mācību priekšmetos, valsts kontroldarbi un ieskaites.

Centralizētajos eksāmenos skolēna mācību sasniegumus vērtē sešos līmeņos - A, B, C, D, E, F, kur A ir visaugstākais.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!