Pirms nedēļas dibinātā Latvijas Žurnālistu asociācija (LŽA) nosoda pēdējā laika notikumus laikrakstā "Telegraf" un dēvē tos par apdraudējumu redakcionālajai neatkarībai un vārda brīvībai.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

"Persona, kura uzdodas par laikraksta "Telegraf" īpašnieku pārstāvi, cenšoties cenzēt laikraksta saturu, ir pārkāpusi Latvijas Republikas Satversmes 100.pantu," norādīts LŽA izplatītajā paziņojumā medijiem, kurā komentēta laikraksta vadības maiņa un avīzes jauno īpašnieku pārstāves Jeļenas Breslavas izteikumi.

LŽA norāda, ka īpaši satraucošs ir fakts, ka laikraksta jaunie īpašnieki nav zināmi un nav publiski deklarējuši turpmāko redakcionālo politiku.

"Īpašnieku pārstāvji ir mēģinājuši slēpti īstenot savus mērķus, izmantojot "Telegraf" redakcijas iepriekš iegūto lasītāju uzticību," uzsver organizācija.

Tādēļ LŽA aicina nosaukt "Telegraf" jaunos īpašniekus, darīt zināmu redakcionālo politiku un publiski paskaidrot izteikumus par laikraksta satura cenzūru.

Turklāt, ņemot vērā pēdējo gadu laikā notikušos satricinājumus Latvijas mediju telpā, asociācija rosina likumdevējus likumā noteikt prasību atklāt patiesos mediju īpašniekus - līdz fiziskām personām.

Jau vēstīts, ka no darba 30.novembrī aizgāja laikraksta "Telegraf" galvenais redaktors Aleksandrs Krasņickis. Šonedēļ darbu laikrakstā pametis arī Ziņu nodaļas vadītājs Sergejs Pavlovs. Savukārt trešdien līdzšinējais "News Media Group" padomes loceklis Lato Lapsa izplatīja paziņojumu, kurā norāda, ka pēc paša vēlēšanās atstājis laikrakstā šo posteni.

Portāls "pietiek.com" iepriekš ziņoja, ka ar Ventspils miljonāra Oļega Stepanova finansējumu saistītais laikraksts "Telegraf" ir mainījis īpašniekus. Par izdevniecības jauno saimnieku, visticamāk, kļuvusi ar Krievijas banku magnātu Vladimiru Antonovu saistītās Lietuvas bankas "Bankas Snoras" meitasfirma. Oficiāli darījums gan netiek publiskots.

"News Media Group" pagājušajā gadā strādāja ar 24 tūkstošu latu apgrozījumu un 95,2 tūkstošu latu zaudējumiem.

Trešdien holdinga "News Meda Group" padomes priekšsēdētāja vietnieks Vadims Jerošenko pauda, ka holdinga pārdošana juridiski vēl nav pabeigta.

Laikraksts "Telegraf" savukārt pagājušajā gadā strādāja ar 316,9 tūkstošu latu apgrozījumu, kas ir par 23% mazāk nekā gadu iepriekš, bet uzņēmuma zaudējumi bija 358 tūkstoši latu pretēji peļņai gadu iepriekš, liecina datubāzē "Lursoft" pieejamais "Telegraf" gada pārskats.

"News Media Group" holdingā ietilpst laikraksts "Telegraf", iknedēļas žurnāls "ŽZL", ziņu portāls "telegraf.lv" un vortāls "kriminal.lv". Saskaņā ar "Lursoft" informāciju "News Media Group" īpašnieks ir Kiprā reģistrēts uzņēmums "Kinonon Holdings Limited", taču, tā kā holdings ir akciju sabiedrība, tam akcionāru saraksta iesniegšana Uzņēmumu reģistrā nav obligāta, tādēļ šī informācija var nebūt precīza.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form