Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" sabiedriskā transporta līdzekļos ierīkotajos monitoros, kas pēc pašas RPSIA "Rīgas satiksme" vārdiem paredzēti maršruta informācijas un citas sabiedriskā transporta pasažieriem svarīgas informācijas izvietošanai un kas esot daļa no 15,8 miljonus eiro izmaksājoša projekta, ir izvietota politiskās partijas "Saskaņa" priekšvēlēšanu aģitācija, kā liecina šai vēstulei pievienotā fotogrāfija, kas uzņemta 18. maršruta autobusā 24. maijā plkst. 20:51.

Lūdzu jūs sniegt atbildi uz sekojošiem jautājumiem:

Vai priekšvēlēšanu aģitācijas izvietošana šajos monitoros atbilst Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma un citu normatīvo aktu nosacījumiem, proti, vai ir šā likuma noteiktajā termiņā un kārtībā Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam iesniegts priekšvēlēšanu aģitācijas izvietošanas izcenojums par šiem monitoriem? Iepazīstoties ar šos reklāmas laukumus pārvaldošās SIA "Pilsētas līnijas" iesniegto priekšvēlēšanu aģitācijas izvietošanas izcenojumu, tajā nav atrodama informācija par šiem monitoriem. Vai es kļūdos un šos monitorus pārvalda cita persona?

RPSIA "Rīgas satiksme" Rīgas pašvaldībai piederošo kapitāldaļu turētājs ir Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs, kurš vienlaikus ir politiskās partijas "Saskaņa" valdes priekšsēdētājs un partijas Rīgas domes vēlēšanu kandidātu saraksta līderis. RPSIA "Rīgas satiksme" ik gadu saņem ļoti dāsnas dotācijas no pašvaldības budžeta, tai pat laikā netiek apgrūtināta ar nepieciešamību pamatot dotāciju pieprasījumus un sniegt informāciju par to izlietojumu. Vai šie apstākļi liecina vai neliecina par likumā aizliegtu administratīvo resursu izmantošanu?

Vai uz šo reklāmu izvietošanu attiecas priekšvēlēšanu aģitācijas izmaksu ierobežojumi? Vai politiskā partija "Saskaņa" ir deklarējusi šīs izmaksas likumā noteiktajā kārtībā, un vai tās iekļaujas partijai "Saskaņa" priekšvēlēšanu aģitācijai izmantojamajā summā?

Vai reklāmas laukumus RPSIA "Rīgas satiksme" transportlīdzekļos pārvaldošā SIA "Pilsētas līnijas", izvietojot politiskās partijas "Saskaņa" priekšvēlēšanu aģitāciju, ir ievērojusi vienlīdzīgu iespēju principu, proti, vai ir nodrošināts, ka visām Rīgas domes vēlēšanās kandidējošām partijām ir vienlīdzīgas iespējas izvietot savas priekšvēlēšanu aģitācijas minētajos monitoros?

Kādas vēl normatīvo aktu prasības šai gadījumā ir jāņem vērā, un vai tās ir ņemtas vērā?

Es šos jautājumus uzdodu tādēļ, ka šīs politiskās aģitācijas izvietošanā saskatu iespējamus vairāku likumu pārkāpumus – priekšvēlēšanu aģitācijas izvietošanas noteikumu pārkāpumu, priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumu ierobežojumu pārkāpumu, vienlīdzīgu iespēju nosacījuma pārkāpumu, administratīvo resursu izmantošanas aizlieguma pārkāpumu. Kā atbildīgam mūsu valsts pilsonim man ir svarīgi, lai likumi tiktu ievēroti, jo īpaši tādā demokrātiskai valstij būtiskās norisēs kā priekšvēlēšanu aģitācija.