Foto: Publicitātes foto
Partija "No sirds Latvijai" pēc iepazīšanās ar valsts galvenā autoceļa E67/A7 Rīga – Bauska – Lietuvas robeža (Grenctāle) posma Rīga – Ķekava izbūves projektu, aicina valdību nepieļaut valsts līdzekļu izšķērdēšanu nepamatoti dārgam ceļu būves projektam, maksājot 12.43 miljonus eiro par vienu kilometru.

Projektam, kuru paredzēts realizēt, izmantojot publiskās un privātās partnerības (PPP) procedūru, noteiktā līgumcena ir 159 666 240 eiro. Papildus tam tiek plānota projektam nepieciešamās zemes iegāde par kopējo summu 13 801 857 eiro, un Satiksmes ministrijai tiks piešķirts papildu finansējums administratīvo izmaksu segšanai iepirkuma dokumentācijas sagatavošanai par kopējo summu 600 000 eiro.

Tādējādi kopējā 14 km garā ceļa posma izmaksas būs 174 miljoni eiro jeb 12.43 miljoni eiro par vienu kilometru. Visām šīm summām papildus vēl aprēķināms PVN.

Šāds projekts tiek apstiprināts, lai gan reālās jauna ceļa izbūves izmaksas var variēt aptuveni no 1 līdz 1,5 miljoniem eiro par kilometru. Turklāt šādas izmaksas veidojas tikai gadījumos, kad būvniecība tiek veikta "no nulles".

Atbilstoši VAS "Latvijas Valsts ceļi" sniegtajai informācijai par vidējām piedāvātajām cenām ceļu būvdarbu konkursos 2014. gadā – ja ceļa sega ir novecojusi, taču bez strukturālām bojājuma pazīmēm, tad, veicot tās daļēju rekonstrukciju, kopējās viena kilometra izmaksas veido 222 043 eiro. Tas nozīmē, ka par 174 miljoniem eiro varētu veikt segas daļēju rekonstrukciju 783 km valsts autoceļu.

Savukārt, labojot ceļus ar strukturālām bojājuma pazīmēm, par šādu summu varētu rekonstruēt 546 km Latvijas ceļu.

"No sirds Latvijai" uzskata, ka valsts ceļu sfērā ir daudz citu, neatliekamu problēmu: ikgadējie tautsaimniecības zaudējumi uzņēmējiem un iedzīvotājiem, braucot pa sliktiem ceļiem, veido 844 miljonus eiro. Uzkrātais neveikto darbu deficīts uz ceļiem pašlaik ir 3.745 miljardi eiro. 62% no autoceļiem pēdējo 18 gadu laikā nav veikti nekādi remonti. No valsts pārziņā esošajiem 943 tiltiem sliktā un ļoti sliktā stāvoklī ir 531 tilts.

Tāpēc partija aicina Latvijas valdību neuzsākt šo projektu, kas ļoti atgādina bēdīgi slaveno Dienvidu tilta epopeju, bet resursus izmantot jau esošās infrastruktūras sakārtošanai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!