Oktobra vidū Rīgā norisinājās sadraudzības valstu Dzelzceļa transporta padomes sēde, kur vairāku dienu intensīvu sarunu rezultātā pieņemti vairāki šai nozarei svarīgi lēmumi, pat tādi, kur vienošanās nav līdz šim nebija panākta kopš 2009. gada.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

VAS "Latvijas dzelzceļš" prezidents Edvīns Bērziņš skaidro, ka padomē lēmumu pieņemšana ne vienmēr ir vienkārša, jo jāpanāk vienošanās starp 18 valstu dzelzceļu administrācijām. Īpašs gandarījums esot par lēmumu, kurš pieņemts jautājumā, kur vienošanos nebija izdevies panākt kopš 2009. gada. Proti, runa ir par izmaiņām vagonu izmantošanas tarifos.

"Es to saucu par Rīgas pagriezienu. Tas ieved padomi jaunā kapacitātē un rada jaunas iespējas," komentē LDz prezidents.

Rīgā organizētajā sanāksmē apstiprināti arī lēmumi par dzelzceļa ekspluatācijas jautājumiem un jauniem vilcienu formēšanas plāniem, tostarp konteinervilcienu pārvadājumu attīstības jomā.

"Vienojoties par kopīgiem nosacījumiem, varam droši skatīties nākotnē – dzelzceļa pārvadājumi turpinās, un tie ir un būs izdevīgi klientiem," secina Bērziņš.

Dzelzceļa transporta padome dibināta 1992. gada martā, lai koordinētu starptautisko pārvadājumu attīstību pa dzelzceļu 1520 mm sliežu platuma valstīs un sekmētu starptautisko sadarbību transporta jomā. Iepriekšējo reizi padomes sēde Rīga norisinājās 2010. gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form