Pagājušajā nedēļā Minskā norisinājās Baltkrievijas Transporta nedēļa, kuras laikā starp abām valstīm un to dzelzceļa uzņēmumiem parakstītas būtiskas vienošanās par turpmākās sadarbības attīstīšanu.

Latvijas-Baltkrievijas Transporta grupas sēdē pagājušajā nedēļā abu valstu pārstāvji ieskicēja ceļa karti turpmākajiem diviem gadiem. Baltkrievijas dzelzceļa vadītāja vietnieks Aleksejs Avramenko pēc sēdes uzsvēra, ka Baltkrievija saredz potenciālu sadarbībai ar Latviju, jo tā ir abpusēji izdevīga. Savukārt Latvijas Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Uldis Reimanis atzina, ka šāda ceļa karte dod vairāk iespēju un atver durvis, pa kurām līdz šim uzņēmēji nav varējuši iekļūt.

Tikmēr VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) un Baltkrievijas dzelzceļš vienojušies sinhronizēt dokumentu aprites sistēmu, kas būtiski atvieglos kravu administrēšanas sistēmu un loģistikas procesu kopumā. "Uzņēmums domā, kā izmantot jaunās tehnoloģijas un kā saīsināt laiku robežšķērsošanai, muitas kontrolei," atzīst LDz viceprezidents Ainis Stūrmanis.

Tāpat pagājušajā nedēļā parakstīts abu valstu dzelzceļa uzņēmumu turpmākai sadarbībai būtisks memorands par kravas ekspresvilciena izveidi, kas nozīmē, ka krava pēc klienta pieprasījuma no Minskas uz Rīgu vai pretējā virzienā var tikt nosūtīta tikai 28 stundu laikā. Šāda ekspresvilciena ieviešana nozīmē sadarbību ne tikai starp dzelzceļiem, bet gan arī sadarbību starp abu valstu muitas institūcijām, robežsardzi, termināļiem un ostām, uzsver LDz prezidents Edvīns Bērziņš. Tikmēr Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš norāda, ka šādas vienošanās parakstīšana ir būtiska ne tikai dzelzceļam, bet visai Latvijas loģistikas nozarei.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!