Galvenā tendence kruīzu industrijā šobrīd iezīmējusies ļoti skaidri - kruīza kuģi ar katru gadu tiek būvēti arvien lielāki. Tikko aizvadītajā kruīzu industrijas izstādē un konferencē "Seatrade Europe 2019" to uzsvēra kā nozares pētnieki un eksperti, tā arī kruīza līniju pārstāvji, kas ikdienā nodarbojas ar kuģu fraktēšanu un kruīza maršrutu plānošanu.
"Mums jārēķinās, ka arī Rīgā regulāri sāks viesoties kruīza kuģi, kas garāki par 300 metriem. Jau nākamgad ostā pirmo reizi ienāks tādi lieli kuģi kā "Mein Schiff 1" un "Costa Favolosa", kuri katrs var pārvadāt pat līdz 4000 pasažieriem," stāsta Rīgas brīvostas pārvaldnieka vietnieks ostas attīstības jautājumos Edgars Sūna. Viņš uzsver, ka Rīgas ostas infrastruktūrai jābūt piemērotai lielu kruīza kuģu uzņemšanai ar atbilstošu kuģošanas kanālu, kuģu apgriešanās baseiniem, mūsdienu prasībām atbilstošām piestātnēm un pasažieru uzņemšanas termināliem. "Rīgas ostas attīstības plānos esam paredzējuši, ka par kruīza kuģu uzņemšanas vietu jau tuvākajā nākotnē tiks attīstīta no ogļu kraušanas operācijām atbrīvotā teritorija Eksportostā. Tur jau pašreiz ir lieliem kuģiem piemērota infrastruktūra, kas jāpielāgo kruīza prasībām. Svarīgi ir arī tas, ka Eksportosta atrodas pilsētas centra tuvumā, kas kruīza kuģu uzņemšanai ir būtiska priekšrocība," informē E. Sūna.
Kruīzu ceļojumi ir viens no visstraujāk augošajiem tūrisma segmentiem pasaulē, ko atpūtai ik gadu izmanto ap 30 miljoni pasažieru. Tirgus tendences liecina, ka līdz 2030. gadam kruīza pasažieru skaits pasaulē varētu pieaugt vēl par trešdaļu, atklājot aizvien jaunus tūrisma maršrutus un tirgus nišas. Pēc Rīgas brīvostas pārvaldes apkopotajiem datiem šosezon Rīgu visvairāk apmeklēja kruīza tūristi no Vācijas, ASV, Lielbritānijas, Somijas, Austrālijas un Krievijas.