Rīgas brīvostā atklāj rekonstruētās piestātnes
Foto: Lauma Kalniņa

Šī gada sākumā svinīgā ceremonijā tika atklātas nule kā ekspluatācijā nodotās ZO-1 un ZO-2 piestātnes, kuru rekonstrukcijas projekts ilga teju divus gadus.

Projekta gaitā tika pagarinātas abas piestātnes. Pie piestātnes ZO-1 papildus tika izbūvēti divi tauvošanās pāļi un ierīkots apgaismojums. Savukārt piestātnē ZO-2 papildus pagarināšanai tika veikta jauna zemūdens rievsienu izbūve un veikta padziļināšana līdz 12 m dziļuma atzīmei. Piestātnes jaunās platības vajadzībām tika veikti aizbēršanas darbi 3 710 m2 platībā, kā arī akvatorija padziļināšanas darbus aptuveni 7 746 m2 platībā. Tāpat tika izbūvēta arī lietus kanalizācijas izbūve ar lokālām attīrīšanas iekārtām un izvadu akvatorijā.

Uzņēmumam RUT pabeigtais piestātņu rekonstrukcijas projekts ļaus ilgtermiņā saglabāt konkurētspēju un atbilstību klientu augošajām prasībām - apkalpot arvien lielākus kuģus pie atbilstošām piestātnēm. Savukārt Rīgas ostai šī projekta realizācija nozīmē ostas piestātņu infrastruktūras attīstību, kas ilgtermiņā palielinās apkalpoto kravu apjomu. Tāpat šādi lieli privāto komersantu kapitālieguldījumi kalpo par apliecinājumu, ka uzņēmumi Rīgas ostā jūtas droši, saskata nākotnes potenciālu un plāno uzņēmuma attīstību ilgtermiņā.

RUT izpilddirektors Jānis Kasalis teic: "Vienu no kuģiem, kas kalpoja kā iemesls aktīvi domāt par piestātnes pagarināšanu, šodien redzam piestātnē. Projektēšana aizņēma turpat divus gadus, bet 2016.gadā vienojāmies ar būvkompāniju BMGS par projekta realizāciju. Jāteic, ka mēs būvniekiem darbu krietni sarežģījām, jo vienlaikus gan krāvām kuģus, gan būvējām piestātni. Domājam par nākamo soli un tuvāko desmit gadu laikā iespējams turpināsim jaunas piestātnes izbūvi, realizējot vienu no dziļākajām piestātnēm Rīgas brīvostā. Piestātni būvējam nevis sev, bet gan klientiem, kuri jau šodien izmanto RUT pakalpojumus, kā arī tiem, kuri vēl tikai kļūs par mūsu klientiem."

Rīgas brīvostas pārvaldnieka vietnieks Edgars Sūna: "Apsveicu RUT komandu ar kārtējo realizēto projektu Rīgas ostā. Ar pilnu atbildību varu teikt, ka RUT ir spilgts piemērs tam, ka uzņēmums, kurš vēl pirms 10 gadiem bija vērtējams kā vidēji mazs, šodien ir kļuvis par trešo lielāko kompāniju Rīgas brīvostā. Zeme un ūdens līnija ir ierobežots resurss, tāpēc katrs kvadrātmetrs, kas tiek rekonstruēts un uzlabots, ir ļoti svarīgs. Ostas attīstību nodrošina divas pamatvērtības – jaudīga infrastruktūra un gudri cilvēki. RUT ir labs piemērs, kam sekot."

SIA "Rīgas universālais termināls" ir viens no veiksmīgākajiem un straujāk augošajiem termināļiem Rīgas ostā. 2018. gadā uzņēmuma kravu apgrozījums sasniedza 4 miljonus tonnu un kravu apjoma ziņā tas ir trīs lielāko ostas termināļu vidū. 2013. gadā uzņēmumu RUT iegādājās Mitsui & Co. meitasuzņēmums Singapūras kompānija Portek International.

Projektā ieguldīto uzņēmuma investīciju apjoms sasniedz 5 miljonus eiro. Rekonstrukcijas darbu veicējs AS "BMGS" ir viens no pieredzējušākajiem uzņēmumiem Baltijas valstīs hidrotehniskās celtniecības jomā, ar vairākiem veiksmīgi realizētiem projektiem Rīgas ostā.

Source

Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form