Degvielas funkcionālās piedevas – auto nepieciešamība vai reklāmas triks?
Foto: Publicitātes foto

Nereti dzirdam apgalvojumus, ka degviela ir tikai degviela, un kas gan tur var būt tik atšķirīgs. Var. Ikvienas automašīnas jauda un veiktspēja ir atkarīga no tā, ar ko tā tiek "barota". Kvalitatīva degviela ļauj ietaupīt gan īstermiņā, samazinot patēriņu, gan ilgtermiņā – rūpējoties par automašīnas mūža ilgumu.

Kādu degvielu izvēlēties savam auto – ar funkcionālajām piedevām vai "tīru"?

"Degvielas sastāvs, tās parametri un ietekme uz automašīnu un vidi ir sarežģīts temats ikvienam bez padziļinātām zināšanām ķīmijā un inženierzinātnē. Lai katrs autovadītājs zinātu, ka savā auto uzpilda labāko, degvielas izvēlē jābūt pārliecinātam par divām lietām – uzpildītā degviela atbilst Eiropas Savienības standartiem, kā to paredzējuši auto ražotāji, un tā papildināta ar modernām funkcionālajām piedevām," stāsta Circle K degvielas kategorijas vadītājs Gatis Titovs.

Inovācijas mūsdienās tiek ieviestas ne tikai digitālajā un tehnoloģiju jomā, bet arī degvielas ražošanā un tirdzniecībā. Tīra degviela, kas atbilst Eiropas kvalitātes standartiem – EN590 dīzeļdegviela un EN228 benzīns –, ir bāze, kurai pievienojot modernas funkcionālās piedevas automašīna saņems labāko kombināciju, lai brauktu ekonomiski, efektīvi un samazinātu ietekmi uz vidi. Arvien vairāk pasaules valstu degvielas funkcionālās piedevas nosaka jau kā obligātu prasību.

Degvielas piedevas sniedz vairākus ieguvumus: novērš nosēdumu uzkrāšanos, nodrošina efektīvāku dzinēja darbību, palīdz sadedzināt degvielu efektīvāk, samazina atgāzu emisiju. Taču viens no autobraucējiem svarīgākajiem ieguvumiem ir degvielas patēriņa samazināšana.

Video: degvielas piedevas un to ietekme

Lai pierādītu miles funkcionālo piedevu efektivitāti, Circle K veicis plašus pētījumus lielākajā zinātniski pētnieciskajā institūtā Centrālajā un Austrumeiropā BOSMAL. Mainīgos apstākļos – ar dažādiem automašīnas tipiem, atšķirīgu braukšanas stilu, laikapstākļiem un degvielas miles lietošanas biežumu – kopumā veikti 357 testi (240 benzīnam, 117 dīzeļdegvielai). Rezultāti pierāda, ka ar miles degvielu auto var nobraukt līdz pat 3% tālāk. Lai pilnībā izjustu ieguvumu, bāku nepieciešams uzpildīt 3–5 reizes. Protams, degvielas patēriņš var svārstīties atkarībā no auto, braukšanas apstākļiem un braukšanas stila, taču pētījumi kalpo kā kvalitātes latiņa 3% degvielas ietaupījumam.

BOSMAL veiktie testi pierāda arī miles funkcionālo piedevu pozitīvo ietekmi uz automašīnas dzinēja darbību un tā darbības atjaunošanos, kas ilgtermiņā rūpējas par auto mūžu un samazina neplānotus servisa apmeklējumus.

Attēlā: BOSMAL institūta testu rezultāti - dzinēja jaudas izmaiņas lietojot standarta degvielu vai miles degvielu.


Attēlā: BOSMAL institūta testu rezultāti - dzinēja jaudas izmaiņas lietojot paralēli dažāda sastāva degvielas.


Attēlā: BOSMAL institūta testu rezultāti - degvielas plūsmas izmaiņas lietojot tīru degvielu un degvielu ar funkcionālajām piedevām.


Svarīgi uzsvērt, ka Circle K rūpējas, lai miles degvielas saglabā augsto kvalitāti līdz pat brīdim, kad degviela nonāk automašīnas bākā. Stingras kvalitātes un drošības prasības tiek ievērotas tās piegādes laikā terminālī, piedevu pievienošanas procesā, pārvešanas laikā, kā arī uz vietas – jebkurā Circle K degvielas uzpildes stacijā.

Video: degvielas ceļš no naftas termināļa līdz auto bākai

Comment Form