Ķibelēs ar auto nav jāsteidz vainot 'slikta' degviela
Foto: Publicitātes foto

"Tikko uzpildīju degvielu un auto vairs neiet." "Tiklīdz uzpildos Latvijas benzīntankos, auto neiet tā, kā ārzemēs." "Degvielas dēļ ziemā bāka aizsala." Šīs un citas frāzes internetā manāmas bieži, bet vai tiešām tā ir, ka pie visām auto tehniskajām problēmām vainojama pēdējā degvielas uzpildes stacija un uzpildītā degviela ir "slikta"?

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Kad pēdējo reizi tika mainīti degvielas filtri?

SIA "Norde" kvalitātes vadītājs Žerārs Valds teic, ka bieži vien problēmas ar auto rodas, ja īpašnieks to pavirši uzturējis kārtībā vai nav rūpējies vispār. Atgadījumu no dzīves ir daudz: "Piemēram, klients zvana, jo viņam ir problēmas ar dzinēju. Vienmēr pirmais jautājums, ko uzdodam, ir kad pēdējo reizi mainīti degvielas filtri. Nereti ir visādas atrunas, vai tas vispār ir jāmaina, vai tikko izgāja apskati CSDD, tur nekādu aizrādījumu nebija." Nezināšana vai slinkums degvielas filtru maiņai bieži var izrādīties par problēmas cēloni. Šie filtri jāmaina atbilstoši grafikam, ko noteicis automobiļa ražotājs. Tie filtrē visus netīrumus un kas iziet cauri tvertnei, tāpēc agri vai vēlu kļūs netīri.

"Ja automašīnai ir aizsalusi degvielas tvertne, ir skaidrs, ka šoferis par spēkratu ilgi nav rūpējies. Tās ir sekas ilgstošai nepareizai degvielas lietošanai, un šādos gadījumos visbiežāk tiek vainota pēdējā DUS, kur tika uzpildīta degviela. Taču ne vienmēr tas tā ir. Servisos strādāju vairāk nekā 20 gadus, un es neatceros, ka būtu ielieta degviela, un bāka uzreiz aizsalst. Tas notiek laika gaitā." Tuvojoties ziemai, dīzeļdegvielas spēkratu īpašnieki nedrīkst aizmirst vasaras degvielu nomainīt pret ziemas. "Tas it kā ir pašsaprotami, bet tomēr ir cilvēki, kas palaiž garām momentu, kad to vajag izdarīt," komentē Valds.

Nepareizs braukšanas stils

Runājot par dīzeļauto, izplatīta problēma ir nepareiza dzinēja ekspluatācija, kas rada problēmas ar DPF jeb kvēpu filtriem. Lai arī tie var iziet no ierindas nekvalitatīvas degvielas dēļ, biežāka problēma ir pašu vadītāju braukšanas stils.

"Ļoti retos gadījumos pie vainas ir degviela. Dīzelim patīk noteikta darba temperatūra. Kā cilvēkam ir sava komforta temperatūra, tā ir arī jebkurai automašīnai. Ziemā ar dīzeli nevar aizbraukt puskilometru uz veikalu un pēc tam atpakaļ," teic Valds. Tādā gadījumā tiek darbināts vēl auksts dzinējs un caur DPF filtru tek pārāk trekns maisījums, kas to bojā: "Līdz ar to nenotiek reģenerācija, jo tā notiek, braucot pastāvīgā ātrumā, kur tiek sasniegta konkrēta temperatūra, ko nevar sasniegt, braucot tikai pa pilsētu."

Kondensāts un sekas

Jāuzmanās neatstāt pavisam tukšu tvertni. Valds pēc pieredzes zina teikt, ka kondensāts veidosies arī tukšā tvertnē. Kondensāts gan nav lielākā ķibele, jo, auto darbojoties, viss tiek filtrēts: "Problēmas rodas tajā brīdī, kad bākas filtra termiņš tuvojas beigām. Jūs braucat ar pavisam tukšu bāku, kad deg lampiņa. Tiek uzsūkti papildu netīrumi, un filtrs aiziet ciet. Piemēram, no rīta braucat uz darbu, un viss ir labi, bet vakarā vairs nevarat pielaist mašīnu – bāka ir aizsalusi."

Svarīgi! Visām automašīnas detaļām ir savs mūžs, tās jāmaina saskaņā ar ražotāja norādījumiem.

Ienāc, uzzini vairāk un uzdod jautājumu degvielas kvalitātes ekspertiem: www.uzpildieskuruzticies.lv

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form