Sastrēgumi uz Brīvības ielas iepretim Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijai vēl nepilnas divas nedēļas, diemžēl, ir neizbēgami. Tas ir godīgi jāpasaka tiem autobraucējiem, kas šajā vietā spiesti nīkt sastrēgumā. Taču ir arī laba ziņa – ūdensvada izbūves darbi notiek pašā kritiskākajā punktā, un saistībā ar ūdensvada rekonstrukcijas darbiem uz Brīvības ielas lielāku sastrēgumu vairs nebūs.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Es labi saprotu cilvēkus, kuri saka, ka ūdensvadu nevajadzēja būvēt zem ielas, taču šie pārmetumi būtu jāizsaka speciālistiem, kuru sen jau nav mūsu vidū. Vietā, kur pašlaik tiek veikti remontdarbi, vecais Krievijas cara laika ūdensvads atrodas brauktuves vidū, un tieši tāpēc braukšanai pa Brīvības ielu atliek tikai pa vienai joslai katrā virzienā. Nez vai cariskās Krievijas inženieri tolaik varēja prognozēt, ka viņu projektētais un izbūvētais ūdensvads pēc simts gadiem radīs tik daudz problēmu.

 Ūdensvada projektēšanas laikā droši vien retais zināja, kāds izskatās automobilis, jo pirmais automobilis Krievijā tika radīts tepat Rīgā gandrīz vienlaicīgi ar šā ūdensvada izbūvi. Laiks un Brīvības ielas pārbūves, automobiļu skaita pieaugums nesaudzēja mūsu priekšteču idejas par šī ūdensvada izbūves praktiskumu. Iespējams, ka viena no problēmām ir tā, ka šis lieliskais vecais ūdensvads ir labi kalpojis pārāk ilgi. Iepriekšējām paaudzēm nav bijusi nepieciešamība izbūvēt jaunu ūdensvadu, daudzi, iespējams, pat neapzinās, ka vajadzība veikt rekonstrukciju ir pietiekami nopietna, jo vairāk tas top saprotams, veicot būvdarbus un redzot, kādā stāvoklī tas ir.

Pašreiz izbūves darbi tiek veikti vietā, kur Brīvības iela sašaurinās, turklāt šī posma apbraukšanas iespējas ir ierobežotas. Vēl vairāk situāciju sarežģī apstāklis, ka slēgta ir Šmerļa iela, pa kuru, apbraucot tirdzniecības centru "Alfa", varētu izsprukt no "korķa". Diemžēl līdz 19. decembrim citas izejas nav. Pašlaik minētajā ielas posmā darbi notiek divās būvšahtās, vienu no tām esam paredzējuši likvidēt 13. decembrī, taču tas tikai nedaudz atvieglos autobraucēju neērtības. Kopš pagājušās nedēļas mēs strādājam dienu un nakti bez brīvdienām un darbu temps, veicot tik apjomīgus darbus, ir ievērojams.

Līdz šim esam strādājuši - diemžēl sarežģījot cilvēku ikdienu, taču ļaujot baudīt svētkus. Valsts neatkarības 90. gadskārtā mēs atbrīvojām Brīvības ielu no būvšahtām, un Ziemassvētku periods no 19. decembra līdz 5. janvārim nebūs izņēmums, kaut arī šajā laikā būtu varējuši intensīvi strādāt.

Nākamā gada sākumā mēs atsāksim darbu, lai pieliktu punktu ūdensvada izbūvei, kas arī nākamo simts gadu garumā ļaus droši piegādāt ūdeni pusei Rīgas no Baltezera pazemes ūdens ņemšanas vietām.

Atsākot darbus, mēs Brīvības ielu platāku nepadarīsim, taču rekonstruējamajā posmā aiz Šmerļa ielas radīsies iespēja apbraukt remontdarbu posmu. Laba ziņa ir tā, ka gada beigās paredzēts atjaunot satiksmi Šmerļa ielā, kas pavērs autobraucējiem iespējas apbraukt ielas posmu, kurā norit remontdarbi.

Grandiozā ūdensvada rekonstrukcija lielpilsētā nebūtu iespējam bez Eiropas Savienības finansējuma piesaistes, un krīzes apstākļos tas ir divtik svarīgi. Mūsu uzņēmums ir uzvarējis konkursos, kuri nodrošina mums darbu arī nākamajā gadā, kurš varētu būt īpaši smags Latvijas būvniekiem. Tā ir laime nelaimē, un mūsu darbs šodien nebūtu iedomājams bez ES finanšu piesaistes. Ir nepatīkami uzklausīt autobraucēju pārmetumus, kuras tiek vērstas pret cilvēkiem, kas vaiga sviedros strādā būvšahtās. Viņi to nav pelnījuši, jo iespējas, kā veikt ūdensvada rekonstrukciju, uz laiku neradot sarežģījumus autobraucējiem, nav. Teorētiski jau darbus var atlikt, taču tik un tā tie reiz būtu jāveic, diemžēl tāpat radot sastrēgumus.

Es aicinu autovadītājus būt izprotošiem, jo pēc pusgada daudzi paši saņems (un jau saņem, jo viens ūdensvads vienā Brīvības ielas pusē jau ir rekonstruēts) kvalitatīvu ūdeni, kas pa jaunu liela diametra cauruli piegādās dzeramo ūdeni Daugavas labā krasta iedzīvotājiem.
Šis ir autora viedoklis, kas var nesakrist ar "Delfi" redakcijas nostāju.
Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form