Foto: DELFI Aculiecinieks
Es uzskatu un arī es ļoti vēlos, lai Rīgā paliktu mikriņu satiksme kā alternatīvs risinājums "Rīgas Satiksmes" piedāvātajiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem.

Kāpēc es izvēlos kā pārvietošanās līdzekli pilsētas mikriņu, dodoties savās ikdienas gaitās?

Tāpēc, ka es dzīvoju Pārdaugavā, un arī tāpēc, ka "Rīgas Satiksmes" autobusos tiek veiktas kontroles ar policijas piedalīšanos, apstādinot autobusu starp pieturām un arī šoferi bloķē validatoru nolasītājus jau iepriekšējā pieturvietā, tādejādi pasažieriem liedzot godīgi norēķināties par braucienu. Un tā tas pasažieris automātiski kļūst par bezbiļetnieku, tiek izsēdināts no transporta un tiek pasažierim atņemts e-talons.

Tas nav cilvēcīgi no "Rīgas Satiksmes" puses. Cik esmu dzirdējis, ka tramvaju, trolejbusu, autobusu vadītāji esot tā instruēti darīt, bloķējot e-talona validatorus, jau izbraucot no pieturvietas. Ne vienmēr uzreiz arī pasažieris e-talonu savā makā vai somā arī var atrast. Daudzreiz pasažieriem sanāk steigties uz transportu, un tad, tikai iekāpjot transportā, pasažieris sāk meklēt e-talonu, lai varētu godīgi norēķināties par braucienu, e-talonu reģistrējot pie karšu lasītāja.
Es uzskatu tā, ka kontrolieriem būtu jāķer tie bezbiļetnieki, kuriem vispār nav nekāda e-talona.

Un nav godīgi arī tas, ka "Rīgas Satiksmes" autobusu šoferi uzreiz bloķē valitadorus, izbraucot no pietrvietas. Jo šoferi jau telefoniski saņem informāciju no citiem šoferiem, ka priekšā gaidāma kontrole starp pieturvietām.

Un tādās reizēs, nonākot kontroles rokās, autobusa pasažieris ir praktiski beztiesīgs, jo kontrolieri parasti netic tam, ka pasažieris ir iekāpis iepriekšējā pieturā un šoferis ātri bloķējis e-talona lasītāju, izbraucot no pieturvietas. Kontrolieri izmanto savu pārākuma izjūtu, jo blakus viņiem atrodas policijas ekipāža.

Nevienā Eiropas valstī tā netiek kontrolēts sabiedriskais transports, pat piesaistot policijas ekipāžas. Vai tiešām sabiedriskā transporta pasažieris ir lielākais noziedznieks? Ikvienam pasažierim tas izraisa negatīvas izjūtas, tumsā mežā starp pieturām ieraugot baru kontrolieru un policijas mašīnu ari ieslēgtām bākugunīm.

Kad biju Vācijā, tur kontrole iekāpj vienā pieturā, tramvajam braucot, klusām un mierīgi tiek pārbaudītas biļetes, nākamajā pieturā tiek izsēdināti ārā bezbiļetnieki.

Ja Rīgas Dome taisās likvidēt mikriņus, tad es 100% varu apgalvot, ka attīstīsies nelegālie pārvadājumi. Jo tad es tiešām labāk pazvanu kaimiņam, palūdzu, lai šis mani aizved uz mājām, vai arī, ja mēs braucām vairāku cilvēku kompānija, izvēlēsimies taksi.

Jo "Rīgas Satiksmes" autobusu šoferu un kontrolieru un policijas attieksme pret pasažierim ir pazemojoša.

Ja pasažierim ir līdzi derīgs e-talons, tad e-talona validatoru bloķēšana, uzsākot braucienu no pieturas, ir nelikumīga!

Tāpēc es dēļ tā iemesla, ka tiek bloķēti validatori un godīgs pasažieris tiek piespiedu kārtā pārveidots par bezbiļetnieku, labāk izvēlos mikriņus, jo es mikriņā samaksāju naudu par braucienu un mikriņu pa ceļam neapstādinās kontrole un neaizkavēs šofera un pasažieru dārgo laiku.

Kārlis Būmanis

Citi raksti par šo tēmu -

Autobraucēja: Rīgai nav vajadzīgi maršruta taksometri

RAKSTIET: Kas notiks, ja Rīgas ielās vairs nekursēs ‘mikriņi’?

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!