Martins Gauss: Mēs apzināmies mūsu atbildību
Foto: LETA

Godājamie airBaltic viesi! Ar šo vēstuli es vēlos paust mūsu pateicību par ievērojamo atbalstu un uzticību, ko mums pēdējos divos mēnešos izrādījusi Latvijas valdība, mūsu darbinieki, Latvijas sabiedrība un mūsu partneri visā pasaulē.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Mūsu lidsabiedrība bija uz ļoti stabila ceļa, lai realizētu biznesa plānu. Šī gada pirmie mēneši atkal uzrādīja rekordlielu pasažieru skaitu un ienākumus. Globālā krīze vien divu mēnešu laikā apturējusi visus pēdējos astoņos gados gūtos panākumus. Līdzīgi kā citām lidsabiedrībām, pamats mūsu veiksmīgajam biznesam ir pilnībā mainījies.

Mēs apzināmies mūsu atbildību un esam pateicīgi par Latvijas valsts lēmumu ievērojami palielināt airBaltic pamatkapitālu. Mēs saprotam, ka šī krīze pieprasa ārkārtējus pasākumus, lai pārvarētu tās radīto ekonomisko ietekmi. Latvijas valdības tālredzīgais lēmums nodrošinās iespēju airBaltic sniegt plašu savienojamību arī nākotnē.

Ar jauno pamatkapitālu mēs īstenosim mūsu biznesa plānu Destination 2025 CLEAN, kas koncentrēsies uz jaunu sākumu, līdzko atjaunosies starptautiskie lidojumi. Tas mums nodrošinās iespēju atgriezties uz izaugsmes ceļa, kad mazināsies COVID-19 krīzes radītā ietekme. Baltijas valstīm būs spēcīga lidsabiedrība, kas reģionu savieno ar pasauli.

Mūsu jaunais biznesa plāns Destination 2025 CLEAN tuvākajos gados paredz samazinātu floti, un sākotnēji lidojumi tiks atsākti ar 22 Airbus A220-300 lidmašīnām. Šis jaunais plāns ņem vērā samazināto kapacitāti 2020. un 2021. gadam, tajā pašā laikā prognozējot atgriešanos pie izaugsmes ar līdz pat 50 Airbus A220-300 lidmašīnām līdz 2023. gada beigām.

Esam noteikuši trīs galvenās prioritātes, lai spētu virzīties uz priekšu – palikšanu, biznesa modeļa pārskatīšanu un izaugsmi. Pirmajā posmā mūsu galvenais mērķis bija panākt ievērojamu izmaksu samazinājumu. Tas ietvēra pārskatītus maksājumu grafikus ar visiem mūsu piegādātājiem, darbinieku skaita samazināšanu un visu jauno investīciju atlikšanu, kā arī vadības atalgojuma samazināšanu.

Šobrīd esam airBaltic biznesa modeļa pārskatīšanas procesā, lai spētu atgriezties labāki nekā pirms tam. Mēs plānojam modernizēt mūsu produktus, kļūt videi draudzīgāki un vieglāk pieejami mūsu klientiem.

airBaltic sniedzis ievērojamu ieguldījumu Latvijas, Igaunijas un Lietuvas ekonomikās. Mēs ne tikai esam nogādājuši miljoniem viesu Latvijā, Igaunijā, Lietuvā, kā arī atbalstījuši uzņēmumus un tūrismu, bet arī esam bijuši vieni no lielākajiem nodokļu maksātājiem Latvijā. airBaltic Latvijā netieši atbalsta vairāk nekā 30 000 darbavietu.

Papildu pamatkapitāls nodrošina mums iespēju atgriezties pie mūsu pašreizējā plāna trešā pīlāra – izaugsmes. Mūsu mērķis joprojām ir līdz 2025. gadam nodrošināt lidojumus ar līdz pat 80 Airbus A220-300 lidmašīnām un īstenot lidsabiedrības akciju sākotnējo publisko piedāvājumu.

Kad tiks atcelti ierobežojumi, mēs plānojam sākt darbību ar vien dažām Airbus A220-300 lidmašīnām. Atjaunojoties pieprasījumam, mēs plānojam pakāpeniski pievienot flotei vienu lidmašīnu nedēļā. Pirmajā nedēļā mēs lidojumus veiksim uz vairāk nekā desmit galamērķiem. airBaltic turpinās savienot Baltiju ar visiem Eiropas lielākajiem biznesa un atpūtas centriem, līdzko būs iespējams veikt komerciālos lidojumus uz katru no pilsētām.

Pēdējie divi mēneši mūsu uzņēmumam un aviācijas nozarei bijuši ļoti vēsturiski. Šajā periodā laicīgi pieņemtie lēmumi jau veido mūsu uzņēmuma nākotni. Mūsu vadība un darbinieki demonstrējuši uzticību uzņēmumam un Baltijas valstīm, vadot lidsabiedrību cauri šai krīzei. Kopā mēs darīsim visu iespējamo, lai mūsu zaļās astes atgrieztos debesīs, cik drīz vien iespējams. Mēs atgriezīsimies pat vēl spēcīgāki!

Paldies par Jūsu atbalstu!

Šis ir autora viedoklis, kas var nesakrist ar "Delfi" redakcijas nostāju.
Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

airBaltic Martins Gauss
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form